«فردا» گزارش می‌دهد

اهمیت حضور همه گروه‌های سیاسی در انتخابات

کد خبر: 1220048

اگر همه جناح‌ها، احزاب و شخصیت‌های سیاسی در انتخابات حاضر شوند، مردم با دیدن نامزدهای نزدیک به خودشان در انتخابات حضور پررنگ‌تری خواهند داشت.

اهمیت حضور همه گروه‌های سیاسی در انتخابات

گروه سیاست  سایت فردا: امسال، سال انتخابات است و به تدریج به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم؛ رویدادی مهم که می‌تواند سرنوشت نظام تقینینی و البته نظارتی کشور را برای چهارسال آینده رقم بزند. حالا پرسش آن برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد سیاسی چه باید کرد؟

نقش احزاب و گروه‌ها

نخستین مؤلفه برای برگزاری یک انتخابات پر شور، حضور همه‌جانبه همه احزاب و گروه‌های سیاسی است زیرا مردم در صورتی رغبت به شرکت در انتخابات خواهند داشت که نامزد نزدیک به نظرات خود را در انتخابات ببینند؛ بنابراین حضور احزاب و حضور مردم در انتخابات لازم و ملزوم یکدیگر است و فرقی هم نمی‌کند این احزاب اصلاح‌طلب باشند یا اصولگرا زیرا هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان مخاطبان خود را در جامعه دارند. در میان هر جناح سیاسی هم شاهد گروه‌ها و احزاب متعدد هستیم که هر حزب و گروهی هم فرای موقعیت جناحی‌اش مخاطبان خاص خود را دارد؛ بنابراین به معنای دقیق کلمه همه «جناح‌ها» و «احزاب» باید به صحنه بیایند تا در انتخابات شاهد آرایش کاملی از نیروهای سیاسی باشیم که در آن صورت می‌توان لیست‌های پرپار انتخاباتی را به مردم عرضه کرد و دست مردم را برای انتخاب باز گذاشت.

نقش چهره‌های سیاسی

افزون بر جناح‌ها و احزاب، برخی چهره‌ها هستند که به تنهایی می‌توانند بر روند انتخابات تأثیرگذار باشند. برای مثال دیدیم که وقتی یک خبر درباره حضور علی لاریجانی در انتخابات منتشر شد، ولو آنکه لاریجانی اصل خبر را تکذیب کرد اما نام لاریجانی با واکنش‌ها و توجهات بسیاری همراه شد. لاریجانی در اینجا لزوما منتسب به اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی یا متعدلین دانسته نشد، بلکه به عنوان چهره‌ای که سال‌ها رئیس مجلس بوده است، مورد توجه قرار گرفت؛ چه از سوی موافقانش و چه از سوی مخالفانش. بنابراین حضور چنین چهره‌هایی هم می‌تواند انتخابات را قوی‌تر کند و شاید مناسب نباشد چهره‌های سیاسی برای آسایش شخصی عطای سیاست را به لقایش ببخشنند زیرا همه باید برای اعتلای کشور ایران کنند و کناره‌گیری و خانه‌نشینی در این برهه حساس حتما جایز نیست.

شیوه بررسی صلاحیت‌ها

یکی دیگر از مؤلفه‌های تعیین‌کننده برای افزایش حضور مردم در انتخابات آن است که اگر احزاب، گروه‌ها و چهره‌های سیاسی تمایل به حضور حداکثری داشتند، در شیوه بررسی صلاحیت نامزدها نگاهی موسع وجود داشته باشد تا احیانا اگر شخصی که سابقه‌اش عاری از عداوت با نظام یا رویکردهای خلاف منافع عمومی و امنیت ملی بود، بتواند در انتخابات نامزد شود تا از این مسیر سلایق سیاسی متعدد را در انتخابات شاهد باشیم تا با تنوع گروه‌ها و شخصیت‌ها مردم نیز نامزدهای نزدیک به خودشان را در انتخابات ببینند تا در نهایت فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مشارکت بالا در انتخابات محقق شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد