گفت‌وگوی «فردا» با سید مهدی هاشمی رئیس شورای مرکزی شریان:

آقای بذرپاش مثل خیلی‌های دیگر برای ما عزیز است/ همکاری با شورای ائتلاف نیازمند بسترهای دوجانبه یا چند جانبه است

کد خبر: 1214498

سید مهدی هاشمی گفت: حضور افراد مختلف در شریان به معنای انتساب شریان به آنها نیست و آقای بذرپاش هم مانند خیلی‌های دیگر در دولت و مجلس برای ما عزیز است.

آقای بذرپاش مثل خیلی‌های دیگر برای ما عزیز است/ همکاری با شورای ائتلاف نیازمند بسترهای دوجانبه یا چند جانبه است

گروه سیاست سایت فردا: اسفندماه سال پیش بود که در نخستین مجمع عمومی «شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی» با نام اختصاری «شریان» برگزار شد و در آن 31عضو شورای مرکزی هم انتخابات شدند و حالا دبیرکل، رئیس‌شورای مرکزی و سخنگوی این تشکل سیاسی هم برگزیرده شدند. اما «شریان» چیست؟ چه هدفی را دنبال می‌کند؟ آیا به منظور فعالیت در انتخابات مجلس دوازدهم تشکیل شده است؟ اگر چنین است نسبتش با شورای ائتلاف چه خواهد بود؟ و البته باتوجه به حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی، در مجمع عمومی این تشکل، نسبت شریان با او چگونه است؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها سایت «فردا» با سید مهدی هاشمی، رئیس‌شورای مرکزی «شریان» به گفت‌وگو پرداخت.

او درباره رویکرد سیاسی این تشکیلات گفت: «شریان که مخفف شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی است، تشکیلاتی نو و جدید است که از جمعی جوانان انقلابی، متعهد و متدین به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تشکیل شده است؛ مانند تشکل‌های دیگری که وجود دارند. حالا شاید میزان جوانگرایی و انقلابی‌گری‌اش تفاوت‌هایی با سایر تشکل‌ها داشته باشد. در شرایطی که بداخلاقی‌های سیاسی در بعضی از گروه‌ها بیشتر خودنمایی می‌کنند، شریان سعی دارد مبانی و ارزش‌ها را بیشتر مورد توجه قرار دهد. شاید بتوان بر این روحیه نام تقوا و اخلاق سیاسی گذاشت که در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌تواند تأثیرگذار باشد و روشنگری را در ابعاد مختلف به ارمغان بیاورد و کمک به شفافیت فضای سیاسی کشور کمک کند تا در نتیجه بتواند از نیروهای ارزشی، نخبه، متعهد و متخصص در لایه‌های مدیریتی کشور حمایت و پشتیبانی داشته باشند».

او ادامه داد: «جمعی از افراد همفکر چه جوانان و چه دوستانی که تجربه بیشتری دارند، دور هم جمع شدند و این تشکیلات را به نوعی خلق کردند. ما امیدواریم بحث‌هایمان صرفا انتخاباتی نباشد و بتوانیم در شرایط و فضای عمومی کشور که اکنون خیلی شرایط خوبی هم نیست و خیلی از واقعیت‌ها و حقایق آن‌طور که باید و شاید موردتوجه قرار نمی‌گیرد، کمکی کرده باشیم تا در این نشاط و امید سیاسی در بخش‌های مختلف جامعه به ویژه جوانان و بخش‌های تخصصی و انقلابی نمایان شود. در این عرصه حتما از تشکل‌هایی که می‌خواهند خدمت به مردم را سرلوحه کارشان قرار دهند هم حمایت می‌کنیم و امیدواریم بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری به مشارکت در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی افزوده شود و این جمع هم توانمندی‌های خودش را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور به صحنه بیاورد».

این نماینده اسبق مجلس در پاسخ به این پرسش که نسبت شریان با شورای ائتلاف چگونه خواهد بود، اظهار کرد: «قطعا و حتما با تمام تشکل‌های همفکر و اصولگرا از جمله شورای ائتلاف همکاری خواهیم داشت. البته این همکاری‌ها بسترها و زمینه‌هایی را نیاز دارد که ممکن است دو یا چندجانبه باشد. ما امیدواریم نه‌تنها با جریان‌های همفکر و همسو این هم‌افزایی را ایجاد کنیم بلکه تلاش کنیم جریان‌های رقیب هم در چارچوب سیاست‌های کلی نظام مشارکت شان برای ایجاد امید و نشاط سیاسی بالا برود».

او درباره رویکرد شریان نسبت به دولت سیزدهم و مجلس یازدهم هم تصریح کرد: «ما نسبت به همه خدمتگزاران نظام نگاه همکاری و هم‌افزایی داریم؛ چه دولت و چه مجلس. نمی‌شود گفت رویکرد ما حمایتی است یا انتقادی».

هاشمی در پایان در خصوص حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در نشست پیش از عید شریان گفت: «خیلی‌های دیگر هم در آن نشست حضور داشتند که برخی بیشتر و برخی کمتر دیده شدند. البته من توفیق نداشتم در آن جلسه حضور داشته باشم اما حضور افراد مختلف در شریان به معنای انتساب شریان به آنها نیست و آقای بذرپاش هم مانند خیلی‌های دیگر در دولت و مجلس برای ما عزیز است. البته امیدوارم دوستان دولتی و مجلسی بیشتر به وظایف ذاتی خودشان بپردازند و از ظرفیت‌های اجتماعی هم برای بهتر پیش‌بردن وظایفشان استفاده کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد