ترجمه/ پیش بینی اسرائیل تودی از سه تهدید بالقوه علیه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳

تحولات جهانی، ایران و فلسطین متحد

کد خبر: 1195412

روزنامه عبری اسرائیل تو دی در گزارشی از جدی ترین تهدیداتی که رژیم صهیونیستی در سال 2023 با آنها مواجه خواهد بود تحولات جهانی را در صدر این تهدیدات قرار داد.

تحولات جهانی، ایران و فلسطین متحد

به گزارش سایت فردا، به نوشته این روزنامه بر اساس گزارش امنیتی سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی موساد پیش بینی می شود تحولات گسترده بین المللی و جهانی جدی ترین تهدید علیه اسرائیل در سال 2023 محسوب شود. ایران که همواره و بر اساس پیش بینی های قبلی در رتبه اول تهدیدات علیه اسرائیل قرار داشت حالا دومین تهدید به شمار می رود هرچند آنها همچنین مهمترین تهدید همیشگی محسوب می شوند و از نظر کارشناسانی اطلاعاتی امنیتی تاثیر ایران بسیار گسترده همراه با اجزای مختلفی است که موجودیت اسرائیل را تهدید می کنند.

با این وجود تغییرات و تحولات گسترده جهانی که در سال میلادی جدید یکی از سه ضلع اصلی ترین تهدیدات علیه اسرائیل به شمار می رود باید به صورت جدی مورد بررسی قرار بدهد چرا که این تحولات بر آینده اسرائیل تاثیرگذار خواهد بود. تقابل و رقابت جدی آمریکا و چین یکی از موضوعاتی است که می تواند موجب بی ثباتی اسرائیل شود.

درگیری ها در اوکراین از دیگر بخش های تحولات بین المللی و جهانی به شمار می رود که می تواند بر آینده اسرائیل اثرگذار باشد و امنیت اروپا را متزلزل سازد خصوصا با قطعا گاز ارزان روسیه که در اختیار کشورهای اروپایی قرار نگرفته و قراردادهای متعددی که به همین دلیل لغو شده است.

تحولات جهانی در آینده خاورمیانه اثرگذار خواهد بود ازجمله تاثیرات اقتصادی در مصر و اردن که بحران غذا و مشکلات معیشتی را ایجاد کرده و با افزایش قیمت ها مشکلات اقتصادی بی سابقه ای را رقم زده است.

با این وجود دومین تهدید سال میلادی 2023 برای اسرائیل همچنان ایران است و این تهدید تنها محدود به موضوع هسته ای نخواهد بود هرچند همچنان عامل و دلیل اصلی است اما ایران به عنوان یک بازیگر کامل منطقه ای تهدید گسترده ای از ابعاد مختلف به شمار خواهد رفت.

در این گزارش به ادامه فعالیت هسته ای ایران اشاره شده و آمده است:"ایران پروژه هسته ای خودش را همچنان به پیش خواهد برد هرچند از خطوط قرمز عبور نمی کند. موساد بر این باور است که ایران مسیر خودش را تغییر نخواهد داد مگر آنکه با رفتارهای افراطی و واکنش های تند خارجی مواجه شود که در اینصورت در مسیر غنی سازی 90 درصدی اورانیوم به منظور استفاده در حوزه های نظامی نیز گام بر می دارد و اسرائیل باید برای شرایط اضطراری نظامی و یا دیپلماتیک در این حوزه آماده باشد تا در این بخش غافلگیر نشود.

در این گزارش پیرامون تهدیدات موجود از جانب سرزمین های فلسطینی و به طور مشخص کرانه باختری و غزه آمده است:"بر خلاف گذشته دیگر ارتش اسرائیل نوار غزه و کرانه باختری را دو سرزمین جدا از هم نمی بیند بلکه آنها به یک قدرت یکپارچه و متحد مبدل شده اند. پیش بینی می شود آرامش و ثبات ماه های اخیر ادامه نخواهد داشت و اسرائیلی از جانب سرزمین های فلسطینی با تهدیداتی مواجه خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها