«فردا» گزارش می‌دهد

چه خبر از رتبه‌بندی معلمان

کد خبر: 1124850

نمایندگان شورای نگهبان، سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌‌های مجلس امروز در نشستی ایرادات و ابهامات لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را بررسی کردند.

چه خبر از رتبه‌بندی معلمان

گروه سیاست سایت فردا - مشکلات اقتصادی و معیشتی گریبان همه را گرفته و اغلب اصناف و گروه‌ها دغدغه‌های جدی در این رابطه دارند. یکی از این گروه‌ها که مدت‌های صدای اعتراضشان از گوشه و کنار کشور شنیده می‌شود اما معلمان هستند. خواسته آنها رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است. از همین رو است که وضعیت لایحه رتبه‌بندی بیش از هر وقت دیگری مورد توجه قرار دارد و یکی از مسائل مهم روی میز مسئولان مربوطه است.

لایحه‌ای که طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان همین چند روز قبل در یک پست اینستاگرامی از ایرادات و ابهامات آن و بازگرداندنش به مجلس سخن گفت. حالا اما رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از رفع برخی ایرادات شورای نگهبان در مورد نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داده است.

آنطور که علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگویی اعلام کرده، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس امروز نشستی با حضور نمایندگان رسمی شورای نگهبان، سازمان امور استخدامی و اداری کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌‎های مجلس داشته و ایرادات و ابهامات شورای نگهبان در خصوص لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را بررسی کرده است. 

نتیجه بررسی چه بوده ؟ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفته که «با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجلس، قرار است نامه‌ای از جانب دولت ارائه شود و بار مالی مربوط به سال ۱۴۰۰ ناشی از اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان پذیرفته شود. به همین جهت در نشست امروز، کمیسیون به بندها و ایرادات مربوط به بار مالی ورود نکرد و سایر ایرادات برطرف شد و فقط بررسی ۲ مورد به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد».


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها