واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد:

بودجه 1401 نیاز به چکش‌کاری در مجلس دارد

کد خبر: 1116226

امیررضا واعظ آشتیانی ابراز امیدواری کرد که درآمدهای پیش بینی شده در لایحه بودجه محقق شود چون در این صورت ناخودآگاه فشارهای به مردم وارد خواهد شد.

بودجه 1401 نیاز به چکش‌کاری در مجلس دارد

گروه سیاست سایت فردا – دولت سیزدهم بودجه سال آتی را به مجلس فرستاده و چند روزی است که بحث‌های کارشناسی و بعضا غیرکارشناسی حول محور بودجه شروع شده است. از انتقاداتی که در فضای مجازی مطرح و بعضا با نگاه جریانی و سیاسی است گرفته تا آنچه برخی کارشناسان می‌گویند. 

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا اما بیان این حرف‌ها و نقدها را مثبت ارزیابی می‌کند. او در گفت‌وگو با «فردا» گفت: «در رابطه با بودجه نقطه نظرات متفاوتی ارائه شده است. از برخی نمایندگان مجلس نیز شنیده می‌شود که به کلی‌گویی در بودجه نقد دارند. در فضای مجازی نیز به موضوعاتی مثل بودجه صداوسیما و ... پرداخته شده است. این‌ انتقادات به نظر من زودهنگام است و اصلا نمی‌دانیم که این نقدها چقدر مبنای کارشناسی دارد.»

وی افزود: «آنچه که اهمیت دارد این است بودجه از سوی همه دولت‌ها به صورت لایحه ارائه شده و در همه افراد نیز از سوی برخی کارشناسان، نمایندگان، کاربران در فضای مجازی و ... مورد نقد قرار می‌گیرد. به نظر من مساله مهم این است که نمایندگان مجلس و دولت در ادامه کار چطور لایحه بودجه را چکش‌کاری کنند.»

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «مهم این است که نمایندگان مجلس احیانا به سمت و سویی نروند که برخی نمایندگان استان‌ها که زور خاصی دارند، وارد فضای سهم‌خواهی شوند.»

وی ادامه داد: «نکته دیگر اینکه امیدوارم بودجه دولت انقباضی نباشد چون در این صورت در سال پیش رو چالش های اقتصادی خواهیم داشت.»

واعظ آشتیانی به نکات مثبت در لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: «از طرفی دولت گفته که حامل‌های سوخت در سال آینده گران نمی‌شود و این نکته حائز اهمیتی است. در عین حال بحث اخذ مالیات، توجه به تولید و ... است که در شرایط فعلی مهم است و تاجایی که من در لایحه بودجه دیدم، نگاه مثبتی به تولید شده است اما همانطور که گفتم نیاز به چکش‌کاری و بحث‌های کارشناسانه است تا با توجه به شرایط امروز بودجه نهایی شود.»

وی همچنین گفت: «دولت فروش نفت را هم پیش بینی مناسبی کرده است و امیدواریم که درست باشد و محقق شود. اگر هم احیانا محقق نشود با یک کسری بودجه قابل توجهی مواجه می شویم و حتمی است که دولت ناخودآگاه فشارهایی را بر گرده مردم بگذارد.»

او در پایان گفت: «در هر صورت فکر می‌کنم که دغدغه کارشناسان، نمایندگان مجلس و یا کاربران در فضای مجازی (به حق یا ناحق) بیان می شود، مفید است و به چکش‌کاری‌های مورد نیاز کمک می‌کند.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها