نخعی: وضعیت منابع آبی کشور خوب نیست

کد خبر: 1106459

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: رئیس سازمان هواشناسی کشور از نمایندگان خواست تا پارلمان به افزایش بودجه این سازمان کمک کند.

نخعی:  وضعیت منابع آبی کشور خوب نیست

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون خود با تاج‌بخش معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس گزارش این مقام مسئول سال آبی گذشته یکی از بدترین سال‌ها بوده و بسیار پایین‌تر از حد معمول در کشور بارش داشتیم.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی رئیس سازمان هواشناسی کشور در سال آبی جاری که از ابتدای مهر ۱۴۰۰ آغاز شده، تاکنون فقط ۶ میلیمتر بارندگی داشتیم که در حالت طبیعی ۱۱ میلیمتر بوده است و این وضعیت خوبی نیست.

نخعی اظهار کرد: بارندگی کم و پایین‌تر از حد طبیعی در پاییز امسال و کاهش ذخایر آبی در بسیاری از نقاط کشور شرایط نامناسبی را رقم می‌زند. اگرچه بر اساس اظهارات تاج‌بخش، فعلا پیش بینی‌ها نشان می‌دهد بارندگی زمستان در حد معمول خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین بر لزوم مدیریت منابع آبی و اتخاذ تدابیری برای آن تأکید کرد تا برای تامین آب در بخش‌های مختلف مشکل خاصی ایجاد نشود.

وی اظهار کرد: در نشست امروز درباره باروری ابر‌ها و شرایط ایستگاه‌های هواشناسی و گله مندی‌های نمایندگان از پیش‌بینی‌های هواشناسی مسائلی مطرح شد که رئیس سازمان هواشناسی به آن‌ها پاسخ داد.

نخعی با یادآوری اینکه توسعه ایستگاه‌های هواشناسی و منابع فیزیکی این حوزه برای رصد‌های دقیق‌تر و بهتر مؤثر خواهد بود، گفت: تاج‌بخش تاکید داشت که مجلس در افزایش بودجه سازمان هواشناسی کمک کند تا ایستگاه‌های بیشتری مستقر شود و رصد پیش‌بینی‌ها نیز دقیق‌تر صورت بگیرد. همچنین مقرر شد کمیسیون انرژی مجلس توجه بیشتری در حوزه بودجه ۱۴۰۱ سازمان هواشناسی داشته باشد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها