بیژن مقدم: برای مردم مهم نیست که دولت فعلی اصولگراست یا اصلاح‌طلب

کد خبر: 1099666

به نظر می‌رسد جامعه از عناوین عبور کرده‌اند و دیگر برایشان مهم نیست که چه جناحی اعم از اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی روی کار باشد.

بیژن مقدم:  برای مردم مهم نیست که دولت فعلی اصولگراست یا اصلاح‌طلب

برای مردم اهمیتی ندارد که اصولگراها مسئولیت را در اختیار بگیرند، اصلاح‌طلبان روی کار باشند یا آنکه چه طیفی از سنتی‌ها گرفته تا طیف‌های جدید این جناح‌ها در قدرت باشند.

آن چیزی که توده مردم و نه خواص سیاسی و روشنفکران می‌خواهند، کارآمدی است؛ همان‌هایی که اتفاقا رئیس‌جمهور تعیین می‌کنند و رأی‌شان همیشه تعیین‌کننده بوده است. عموم مردم کاری با سنتی و غیرسنتی‌های سیاسی ندارند.

مردم می‌خواهند که دولت فارغ از اینکه برآمده از چه جناحی است در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی کارآمد باشد.

اگر رویکرد مردم در قبال دولت آقای روحانی را بررسی کنیم، به نتایج جالبی می‌رسیم. آقای روحانی اصلاح‌طلب نبود و اصلاح‌طلبان چون نامزد مناسبی نداشتند از او حمایت کردند. مردم هم به دلیل شعارهای آقای روحانی مبنی بر رفع تحریم‌ها و گشایش اقتصادی به او رأی دادند.

تصور مردم این بود که دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی کارآمد خواهد بود و تبع رفع تحریم‌ها در داخل هم گشایش اقتصادی ایجاد می‌شود اما هیچ‌یک از وعده‌های مهم دولت محقق نشد.

حالا اگر از مردم بپرسیم که آیا از روحانی راضی بودید، یک‌سره می‌گویند نه. این شرایط نشان می‌دهد که برای مردم مهم نبود و نیست که روحانی اصلاح‌طلب بود، اصولگرا بود یا مستقل؛ مردم می‌گویند ما می‌خواستیم اوضاع‌مان بهتر شود که نشد پس روحانی رئیس‌جمهور موفقی نبود.

اکنون همین است برای مردم مهم نیست که دولت فعلی اصولگراست یا اصلاح‌طلب یا اصلا چه جناحی قدرت را در اختیار دارد؛ آنها می‌گویند هرچه هستید، کارآمد باشید.

من به دلایل متعدد باور دارم که جریان سومی در کشور شکل نمی‌گیرد.

این دو جریان اصلی و شناخته شده؛ یعنی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی اگر بتوانند شعارهایی واقعی بدهند و به آنها عمل کنند باز هم مورد اقبال مردم قرار می‌گیرند اما نه از باب اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی، بلکه از منظر کارآمدی؛ پس به عنوان کلام آخر می‌گویم که امروز برای مردم اندیشه‌های جناح‌‌ها مهم نیست، بلکه عملکرد آنها معیار مقبولیت یا عدم مقبولیت است./ نامه نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد