وزیر تعاون: ناکارآمدی نتیجه انتصاب‌های رانتی است

کد خبر: 1092308

قم- وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال‌های اخیر انتصاب‌های رانتی زیادی در مجموعه این وزارتخانه شکل گرفته که باعث بروز بسیاری از تصمیمات نابجا شده است.

وزیر تعاون: ناکارآمدی نتیجه انتصاب‌های رانتی است

حجت الله عبدالملکی صبح پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه پالایش مدیران و ارتقای مدیران کارآمد از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در طول ماه‌های آینده است، گفت: بیش از ۵۰۰ شرکت کوچک و بزرگ زیرمجموعه این وزارتخانه فعالیت می‌کنند و ارتقا و کمک به بهبود فعالیت آنها می‌تواند گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در سال‌های اخیر انتصاب‌های رانتی زیادی در مجموعه این وزارتخانه شکل گرفته که باعث بروز بسیاری از تصمیمات نابجا شده است.

آیت الله نوری همدانی نیز خطاب به جوان‌ترین وزیر کابینه دولت سیزدهم گفت: در کنار مردم بودن با مردم و برای من بودن از مزایای بزرگ دولتمردان در دولت سیزدهم خصوصاً وزیر جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

این مرجع عالیقدر با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور افزود: مسئله بیکاری برای بسیاری از مردم مشکل ایجاد کرده و مردم را به ستوه آورده است.

وی با بیان اینکه حل مسئله گرانی باید اولویت اصلی دولت سیزدهم باشد ادامه داد: گرانی و پایین آمدن ارزش پول ملی بسیار آزاردهنده است و اولین کار دولت سیزدهم باید رفع و حل این مسئله باشد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به پالایش مدیریتی صورت گرفته در روزهای اخیر در سطح وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مسئولان عدالت را محور فعالیت‌های خود قرار دهند چرا که اجرای از بروز هرگونه انحرافی جلوگیری خواهد کرد/ مهر

 وزیر کار: به‌شدت نگران معیشت مردم هستیم/ ایجاد اشتغال از برنامه‌های مورد تأکید وزارت کار است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌شدت نگران معیشت مردم هستیم، برای افرادی که در شرایط کرونایی بیکار شده‌اند برنامه داریم تا خسارت‌های آن‌ها را جبران شود.

به گزارش تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: پالایش مدیران و ارتقای مدیران کارآمد ازجمله برنامه‌های این وزارتخانه در طول ماه‌های آینده است.

  بیش از 90 هزار تعاونی در کشور فعال هستند  

وی بابیان اینکه 220 هزار تعاونی در کشور ثبت‌شده است، افزود: بیش از 90 هزار تعاونی هم‌اکنون فعال هستند که برنامه‌های مفصلی نیز برای این تعاونی‌ها پیش‌بینی‌شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بیش از 500 شرکت کوچک و بزرگ زیرمجموعه این وزارتخانه فعالیت می‌کنند و ارتقاء و کمک به بهبود فعالیت آن‌ها می‌تواند گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

عبدالملکی تصریح کرد: سامانه جامع رفاه ایرانیان راه‌اندازی شده‌ که البته ناقص است که در صورت تکمیل نهایی می‌تواند اطلاعات خوبی به مدیران بدهد و کمک‌ها و خدمت‌رسانی را هدفمند کند.

وی با اشاره به مشکلات کشور افزود: ناکارآمدی نتیجه انتصاب‌های رانتی در سال‌های اخیر بوده است، در سال‌های اخیر انتصاب‌های رانتی زیادی در مجموعه این وزارتخانه شکل‌گرفته که سبب بروز بسیاری از تصمیمات نابجا شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به‌شدت نگران معیشت مردم هستیم و برای افرادی که در شرایط کرولایی بیکار شده‌اند برنامه داریم تا خسارت‌های آن‌ها را جبران شود.

وی افزایش ظرفیت‌های اشتغال را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: در کشور پنج میلیون و 500 هزار بیکار وجود دارد که ایجاد کار برای این افراد از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه است.

  گام های اساسی در حوزه درمان و اشتغال برداشته می شود  

عبدالملکی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان، بازنشستگی، اشتغال و افراد آسیب‌دیده در کشور که زیر نظر مجموعه‌های این وزارتخانه هستند گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین پیش‌ازاین دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران دیدار و گفت‌وگو و از مرکز واکسیناسیون اهالی صنعت در شهرک شکوهیه قم بازدید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد