بدرفتاری دولت کلمبیا با زندانیان سیاسی

کد خبر: 482834

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) از برخوردهای خشونت آمیز دولت کلمبیا علیه زندانیان سیاسی و اسرای جنگی که در زندان‌های این کشور به سر می‌برند، خبر داد.

فارس: به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «سرخیو ایبانیز» سخنگوی نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا( فارک) روز گذشته ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که زندانیان سیاسی و اسرای جنگی در معرض برخوردهای خشونت آمیز دولت کلمبیا قرار دارند.
وی روز گذشته در سخنانی گفت: احترام به اصول حقوق بشر بخشی از توافقات صلح است و این سئوال را مطرح کرد که آیا در مسیری که ممکن است به توافق صلح دو جانبه و قطعی بین دولت کلمبیا و فارک ختم شود، دولت کلمبیا اجازه ادامه برخوردهای خشونت آمیز علیه زندانیان سیاسی و اسرای جنگی را دارد؟
از نقطه نظر سخنگوی فارک شرایط فعلی زندانیان سیاسی که در زندان‌های دولت کلمبیا به سر می‌برند در تناقض با تمایل آن‌ها برای صلح و آشتی با فارک قرار دارد.
وی همچنین خواستار اجرای اقداماتی فوری در زندان‌ها شد که از جمله اقدامات مورد نظر وی می‌توان به تغییر محل اسکان زندانیان سیاسی و اسرای جنگی در زندان، ایجاد حیاط های جداگانه و طبقه بندی شده، ایجاد تیپ‌های بهداشتی و عفو برخی از زندانیان اشاره کرد.
از دوشنبه گذشته دولت کلمبیا و فارک پس از امضای توافقنامه‌های در خصوص عدالت و قربانیان، دور دیگری از مذاکرات با هدف پرداختن به مسائل مربوط به پایان اختلاف دو طرف را آغاز کرده‌اند.
در روز 2 سپتامبر سال جاری میلادی (11 شهریور 94)، دولت کلمبیا و «فارک» چهل‌و‌دومین دور از مذاکرات صلح را که از ماه نوامبر سال 2012 میلادی به منظور پایان یافتن درگیری‌های مسلحانه که از بیش از نیم قرن پیش در این کشور به طول انجامیده آغاز کرده‌اند، در پیش گرفتند.
چهل‌‌ودومین دور از میز مذاکرات صلح کلمبیا در «هاوانا» تا 8 ماه اکتبر سال جاری میلادی (16 مهر 94) به طول می‌انجامد.
«فارک» و دولت کلمبیا روند صلح را در نوامبر 2012 (مهر 1391) با هدف پایان دادن به درگیری مسلحانه‌ای که بیش از نیم قرن به طول انجامیده آغاز کردند که طبق آمار و ارقام تقریبا 5 میلیون آواره و دست کم 600 هزار کشته بر جای گذاشته است.
از آغاز روند صلح دولت کلمبیا و «فارک»، طرفین به توافقاتی پیرامون 3 مسئله از مجموع 5 موضوعی که در دستور کارشان قرار داشت دست یافتند، از جمله اصلاحات روستایی در ماه می 2013 (اردیبهشت 92)، مشارکت سیاسی در نوامبر 2013 (مهر 92) و مواد مخدر در می 2014 (اردیبهشت 93)، باقی مواردی که هنوز مورد بحث و مذاکره هستند نیز مسئله قربانیان و پایان درگیری‌ها می‌باشد.
دولت کلمبیا و «فارک» همچنین تاکنون پیرامون ایجاد یک طرح مین‌روبی و یک کمیسیون حقیقت‌یاب با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد