آمریکا به دنبال رابطه عملگرا با ونزوئلا است

کد خبر: 444276

یک دیپلمات ارشد آمریکایی تاکید کرد: علی رغم اختلافات دو کشور، ایالات متحده به دنبال برقراری "رابطه عملگرا" با ونزوئلا است.

تسنیم: روبرتا یاکوبسن دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور آمریکای لاتین روز چهارشنبه در سخنانی تصریح کرد: ما مذاکرات با ونزوئلا را ادامه می دهیم. گرچه اختلافاتی وجود دارد، ولی ما سعی می کنیم تا رابطه ای عملگرا با ونزوئلا داشته باشیم.
آمریکا و ونزوئلا از سال 2010 میلادی هیچ سفیری در پایتخت های خود نداشته اند. روابط کاراکاس و واشنگتن پس از آن متشنج شده است که واشنگتن تعدادی از مقام های رسمی ونزوئلا را در ماه مارس با تحریمهایی مجازات کرده است. آمریکا مدعی است که ونزوئلا تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور به شمار می رود.
ولی گفتگوی تلفنی جان کری وزیر خارجه آمریکا و دلسی رودریگز وزیر خارجه ونزوئلا این امیدواری را به وجود آورده است که روابط بین دو کشور ممکن است بهبود یابد.
یاکوبسن تصریح کرد: وزرای خارجه آمریکا و ونزوئلا در خصوص مسائلی از جمله وضعیت در مرز ونزوئلا و کلمبیا و نگرانی های ما در خصوص اوضاع انسانی منطقه رایزنی کرده اند.
وی در ادامه افزود: وزرای خارجه دو کشور همچنین در زمینه وضعیت لئوپولدو لوپز رهبر مخالفان ونزوئلا صحبت کرده اند که از فوریه 2014 میلادی تاکنون در بازداشت به سر می برد. وی متهم به تشدید خشونت ها در اعتراضات خیابانی سال گذشته ونزوئلا شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: جان کری و رودریگز همچنین در خصوص اهمیت باز ماندن کانال های ارتباطی بین آمریکا و ونزوئلا گفتگو کرده اند. جان کری بر لزوم حل و فصل هرچه سریعتر اختلاف مرزی ونزوئلا و کلمبیا تاکید کرده است.
19 اوت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دستور بستن بخشی از مرز این کشور با کلمبیا را صادر کرد و 1500 تبعه کلمبیا پس از اجرای این دستور از ونزوئلا اخراج شدند. پس از این تحولات، بیش از 18500 تبعه دیگر کلمبیا نیز خاک ونزوئلا را ترک کردند.
ونزوئلا همچنین روز سه شنبه از استقرار 3 هزار سرباز ارتش در مرز خود با کلمبیا خبر داده است.وزرای خارجه آمریکای جنوبی تلاش خود را برای میانجیگری و حل و فصل اختلافات بین ونزوئلا و کلمبیا آغاز کرده اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد