رایزنی عراقچی و ریابکوف امشب در ژنو

کد خبر: 393684

معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه امشب در ژنو به گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌پردازند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه 1+5 ساعت 19 امشب به وقت محلی (21:30 به وقت تهران) در ژنو در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای به گفت‌وگو می‌پردازند.

تا ساعتی دیگر (۱۳:۳۰ به وقت محلی) ۱۶ به وقت تهران نیز قرار است سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی با هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

دوازدهمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای فردا (یکشنبه) در سطح معاونان در ژنو برگزار می‌شود.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست محمدجواد ظریف روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه به منظور انجام رایزنی‌ها درباره راه‌حل جامع هسته‌ای راهی ژنو شد و در همان روز رایزنی‌های فشرده‌ای در سطح وزرای خارجه و البته با حضور معاونان برگزار شد. ظریف روز پنجشنبه به برلین و سپس به بروکسل رفت و با اشتاین مایر همتای آلمانی و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مناسبات دوجانبه و روند مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو پرداخت و جمعه را نیز در پاریس بود و ضمن دیدار یک ساعته با کری که در پاریس حضور داشت، با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود دیدار و گفت‌وگو کرد و به ژنو بازگشت و قرار است رایزنی‌های تلفنی را با وزرای خارجه ۱+۵ صورت دهد.

معاونان ظریف و کری نیز از روز پنجشنبه تا امروز (شنبه) رایزنی‌های فشرده‌ای را داشته‌اند و عراقچی در آخرین اظهارنظر خود قبل از روز سوم این مذاکرات با بیان اینکه مذاکرات کاملا جدی است و البته اختلاف نظرها و فاصله‌ها وجود دارد، ابراز امیدواری کرده که در صورت وجود اراده و حسن نیت در طرف مقابل، توافق جامع هسته‌ای حاصل شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931027001094#sthash.3aHTjUQk.dpuf
فارس: سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه 1+5 ساعت 19 امشب به وقت محلی (21:30 به وقت تهران) در ژنو در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای به گفت‌وگو می‌پردازند. تا ساعتی دیگر (۱۳:۳۰ به وقت محلی) ۱۶ به وقت تهران نیز قرار است سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی با هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. دوازدهمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای فردا (یکشنبه) در سطح معاونان در ژنو برگزار می‌شود. تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست محمدجواد ظریف روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه به منظور انجام رایزنی‌ها درباره راه‌حل جامع هسته‌ای راهی ژنو شد و در همان روز رایزنی‌های فشرده‌ای در سطح وزرای خارجه و البته با حضور معاونان برگزار شد. ظریف روز پنجشنبه به برلین و سپس به بروکسل رفت و با اشتاین مایر همتای آلمانی و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مناسبات دوجانبه و روند مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو پرداخت و جمعه را نیز در پاریس بود و ضمن دیدار یک ساعته با کری که در پاریس حضور داشت، با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود دیدار و گفت‌وگو کرد و به ژنو بازگشت و قرار است رایزنی‌های تلفنی را با وزرای خارجه ۱+۵ صورت دهد. معاونان ظریف و کری نیز از روز پنجشنبه تا امروز (شنبه) رایزنی‌های فشرده‌ای را داشته‌اند و عراقچی در آخرین اظهارنظر خود قبل از روز سوم این مذاکرات با بیان اینکه مذاکرات کاملا جدی است و البته اختلاف نظرها و فاصله‌ها وجود دارد، ابراز امیدواری کرده که در صورت وجود اراده و حسن نیت در طرف مقابل، توافق جامع هسته‌ای حاصل شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد