درخواست 10نماینده برای شکایت جدید از دولت

کد خبر: 168625

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی زندگی در خصوص بحث ها و مصوبات جلسه کمیسیون مطبوعش اظهار داشت: در جلسه آخر کمیسوین برنامه و بودجه اصلاح ماده 48 مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت

زندگی: موسی الرضا ثروتی گفت: همچنین تصویب شد که برای پروازهای داخلی 5 هزار تومان و پرازهای خارجی 25 هزارتومان برای شرکت فرودگاه های کشور از این پس گرفته شود البته این نرخ در قانون بودجه امسال است ولی ما پیشنهاد قانون دائمی آن را دادیم .

وی در خصوص سایر مباحث مطرح در این کمیسیون افزود: بحث دریاچه ارومیه و منابع مالی که قرار بود در چهارچوب طرح کمیسوین کشاورزی تامین شود مورد بررسی قرار گرفت .

نماینده بیرجند در مجلس شورای اسلامی ادامه دادب: همچنین بند 2 قانون بودجه سال نود که جزء ب بند 1 و 2 ، مورد بررسی قرار گرفت که قرار شد مازاد درآمد نفتی به آن پروژه هایی که بند 2 بود تخصیص پیدا کند .

وی ادامه داد: پروژه های بند 2 نیز شامل پروژه های بهداشت و درمان آب های مرزی و مواردی از این قبیل می شود. یعنی اگر مازاد بر درامد فروش نفت وجود داشت به پروژه های بند 2 تخصیص دهند .

ثروتی همچنین گقت: در همین راستا هفته گذشته نیز جلسه ای با حضوررییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی تشکیل و بررسی شد که در این جلسه بررسی شد که 8/4 دهم میلیارد دلار مازاد از بودجه درآمد کسب شده است .

یعنی قبلا میانگین 86 دلار بودجه را در این راستا در نظر داشتیم اما الان میانگین 110 دلار فروش رفته است. این یعنی مازاد درآمد میانگینی که در نظر داشتیم .

از میزان صادرات آن که در نفت و میادین گازی داشتیم 8/4 میلیارد دلار مازاد است از این مقدار نیز 2 میلیارد دلار هنوز واریز نشده است اما 6/4 دهم میلیارد دلار واریز شده است. از این 6/4، 2 میلیارد موجود است اما 4 میلیارد دلار را بانک مرکزی هزینه کرده است و هزینه آن نیز از ستاد بررسی بحران تحریم است و 6/4 میلیارد دلار نیز بخشی از موجودی بوده است که باید به بند 2 داده می شده که دولت نداده است .

ثروتی در پایان گفت: در این راستا نیز 10 نفراز نمایندگان خواستند که این مساله هم جزو ماده 233 شود تا مسئولینی که بودند اعمم از بانک مرکزی و اقتصاد و دارایی به قوه قضائیه معرفی شوند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد