با ۳ نکته وزن سالم را حفظ کنید

کد خبر: 804700

با وجود بازگشت مقداری از وزن همچنان مقدار کلی وزنی که کاهش داده‌اند نسبت به دیگر افردی که کمتر وزن کم کرده‌اند بیشتر است. بله این همان نشستن در میان ستارگان است.

با ۳ نکته وزن سالم را حفظ کنید

سرویس سبک زندگی فردا: بیشتر روز‌های هفته را ورزش می‌کنید، برچسب روی یک غذا را خیلی سریع مطالعه می‌کنید و متوجه سالم بودن یا نبودنش می‌شوید، وقتی به رستوران می‌روید منوی غذا گیجتان نمی‌کند و می‌دانید کدام مورد بیشتر برایتان مفید است، اما همه این‌ها برای چه؟به نقل از کرمانی برای اینکه وزن کم کنید و بعد از چند ماه دوباره همان را باز گردانید؟ در کنار همه این چیز‌ها باید یاد بگیریم وزنمان را چگونه نگه داریم.

با ۳ نکته وزن سالم را حفظ کنید

محققان افرادی را که بیش از ۱۵ کیلو کاهش وزن داشتند و توانسته بودند بعد از یک سال همچنان وزن سالم خود را حفظ کنند مورد بررسی قرار دادند. طی تحقیقات بلند مدت روی این افراد محققان موفق شدند راهکار‌های بسیار مفیدی پیدا کنند که کمک می‌کنند وزن را در حالت عادی حفظ کنید.

۱- عادات خوب خود را نگه دارید

روزی که به وزن هدف خود می‌رسید، ممکن است وسوسه شوید کلاس ورزش را نادیده بگیرید و موفقیت خود را با یک برش بزرگ پیتزا جشن بگیرید، اما این کار را نکنید! تحقیقات نشان داده بازگشت به عادات بد گذشته طی یک سال ابتدایی پس از رسیدن به وزن مناسب باعث می‌شود در سال‌های آینده نیز به افزایش وزن ادامه دهید. این عادات بد شامل پرخوری، افزایش غذا‌های چرب، کمتر وزن کردن خود و کنار گذاشتن ورزش می‌شود.

در واقع کاهش کالری سوزی حتی به مقدار ۲۶۷ کالری در هفته یک سال پس از رسیدن به وزن سالم باعث می‌شود طی ۱۰ سال آینده وزنتان رو به افزایش برود. با انجام روزانه ۲۰ دقیقه پیاده روی یا دوچرخه سواری می‌توانید به سادگی جلوی این اتفاق را بگیرید.

۲- همیشه هدفی بالا داشته باشید

لس براون می‌گوید: ماه را هدف بگیر، حتی اگر خطا بزنی در میان ستارگان خواهی نشست. این جمله در مورد کاهش وزن نیز صدق می‌کند.

محققان دریافته‌اند افرادی که وزن بیشتری کم کرده‌اند در مقایسه با کسانی که وزن پایین تری را کاهش داده‌اند ممکن است مقدار وزن بیشتری را بازگردانند. اما بررسی‌ها نشان داده این بازگشت وزن به معنای بازنده شدن این افراد نیست. با وجود بازگشت مقداری از وزن همچنان مقدار کلی وزنی که کاهش داده‌اند نسبت به دیگر افردی که کمتر وزن کم کرده‌اند بیشتر است. بله این همان نشستن در میان ستارگان است.

۳- با اضافه شدن وزن ناامید نشوید

حتی اگر بعد از کاهش وزن چشم گیر متوجه شدید عقربه‌های ترازو در حال بالا آمدن هستند ناامید نشوید. تحقیقات نشان داده بازگشت مقداری از وزن چند سال پس از کاهش وزن طبیعی است و معمولا با رعایت عادات خوب می‌توان آن را متوقف و تثبیت کرد؛ بنابراین با کمی افزایش وزن همه چیز را رها نکنید معمولا دلایل زیادی وجود دارد که باعث نوسانات وزنی می‌شود. هر چند وقت خود را وزن کنید و عادات غذایی خود را مجددا مورد بررسی قرار دهید. ورزش‌های متنوع را امتحان کنید و بیشتر به سمت آنچه که علاقه دارید بروید مهم این است که از فرآیند لذت ببرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد