حرف آخر... نمی‌شود که نمی‌شود/ ماجرای عبور از قانون برای پرسپولیسی کردن خلعتبری!

کد خبر: 280754

خلعتبری چه خودش بخواهد، چه باشگاه و فدراسیون، نمی‌تواند پیراهن پرسپولیس را تا نیم‌فصل بپوشد. او می‌تواند به شرطی که بعد از فسخ قراردادش با عجمان یک نیم‌فصل را به سبک تماشاگران فوتبال پشت‌سر بگذارد که واضح است در سال منتهی به جام جهانی چنین نخواهد کرد. در هر حالتی غیر از این هم هر قراردادی که با پرسپولیس ببندد، غیرقانونی است.

حرف آخر... نمی‌شود که نمی‌شود/ ماجرای عبور از قانون برای پرسپولیسی کردن خلعتبری!
سرویس ورزشی «فردا» - ماجرای خلعتبری به سرانجام رسید اما نه آن سرانجامی که باشگاه پرسپولیس دنبالش بود. از داستان‌سازی‌ بر سر یک خیر که قرار بود ۵ میلیارد تومان بابت حضور خلعتبری در پرسپولیس بپردازد تا بی‌دور زدن قانون و راهکارهای عجیب و غریب هوشنگ نصیرزاده که بگذریم، آخرین راهی که می‌تواند خلعتبری را سرخپوش کند بیرون نشستن وی تا نیم فصل است. پرسپولیس محمدرضا خلعتبری را می‌خواهد و برای پرسپولیسی خواندن او از سوی مدیران باشگاه همین کافی است. محمد رویانیان مصاحبه‌های هر روزه‌اش را به خاطر خلعتبری آب و تاب بیشتری می‌داد و درصد سرخپوش شدن او را هر روز بالا‌تر می‌برد. در آخرین ادعایش هم گفته بود که محمدرضا خلعتبری ۷۰ درصد پرسپولیسی‌ است. درصدهای باقیمانده‌ای هم که هنوز مطمئنش نکرده‌اند،‌‌ همان قانونی است که خود فدراسیون‌نشین‌ها هم انگار تازه آن را خوانده‌ و فهمیده‌اند که انتقال خلعتبری شدنی نیست.
دور زدن قانون به سبک پرسپولیسی‌ها وقتی در کنفرانس خبری روز پنج‌شنبه از علی دایی وضعیت خلعتبری را پرسیدند، پاسخ داد: تا الان خیلی‌ها راحت قانون را دور زده و در لیگ بازی کرده‌اند. ما هم می‌توانیم مثل آن‌ها باشیم. البته شنیدن این جملات از علی دایی که مرد دنیادیده‌ای است و در فوتبال حرفه‌ای سالیان سال حضور داشته عجیب و است و این سوال را در ذهن تداعی می‌کند که آیا دایی هنوز نمی‌داند که انتقال خلعتبری به پرسپولیس غیرممکن است؟ بد‌تر از آن اما ادعای مدیرعامل پرسپولیس بود که می‌گفت دست‌های پشت پرده ویزایش را صادر نکردند تا نتواند برای مذاکره به امارات برود: نخواستند من به امارات بروم چون فکر می‌کردند با نیامدن خلعتبری پرسپولیس به مشکل می‌خورد. در حالی که تیم ما کمبودی ندارد که بخواهیم با جذب خلعتبری برطرفش کنیم. بازیکنان پرسپولیس هر کدامشان می‌توانند یک خلعتبری باشند ولی خب دوست داشتیم امسال او را در تیممان داشته باشیم. استقلال و سپاهان دوست ندارند خلعتبری پرسپولیسی شود که البته حق هم دارند ولی بدانند که این بازیکن ۷۰ درصد پرسپولیسی‌ است. از رضایتنامه یک میلیون دلاری خلعتبری که بگذریم، می‌ماند گرفتن رضایت سرمربی عجمان که به مدیران باشگاهش سپرده این بازیکن اماراتی را از کف ندهند. در این بین گویا ناامیدی برای پرسپولیس معنا ندارد و آن‌ها همچنان در تکاپو هستند. پیش از این قرار بود نماینده باشگاه پرسپولیس،‌‌ همان خیری که هزینه یک میلیون دلاری رضایتنامه خلعتبری را گردن گرفته بود، ساعت ۲۰ چهارشنبه رودررو با مدیران عجمان به مذاکره بنشیند و به قول معروف قال قضیه را بکند اما ترافیک سنگین جاده دبی تا عجمان بهانه‌ای شد تا او به این نشست بسیار مهم نرسیده و همه چیز به روز شنبه موکول شود. و اما حرف آخر... می‌شود یا نمی‌شود؟ خلعتبری چه خودش بخواهد، چه باشگاه و فدراسیون، نمی‌تواند پیراهن پرسپولیس را تا نیم‌فصل بپوشد. او می‌تواند به شرطی که بعد از فسخ قراردادش با عجمان یک نیم‌فصل را به سبک تماشاگران فوتبال پشت‌سر بگذارد که واضح است در سال منتهی به جام جهانی چنین نخواهد کرد. در هر حالتی غیر از این هم هر قراردادی که با پرسپولیس ببندد، غیرقانونی است و به‌خاطرش باید جوابگوی فیفا باشد. قانون می‌گوید نه و پرسپولیسی‌ها برای دور زدن این قانون خودشان را محق می‌دانند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد