تازه‌ترین کشفیات ناجا؛ از کالاهای غیرمجاز تا مواد مخدر

کد خبر: 646552

ماموران ناجا موفق به کشف یک میلیون قلم داروی غیرمجاز و بیش از 300 کیلوگرم مواد مخدر شدند.

سایت پلیس: سردار علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان گلستان، از کشف ۲۰۵ کیلوگرم تریاک و حشیش طی ۴۸ ساعت گذشته در راستای طرح عملیاتی مبارزه با مواد مخدر در این استان خبر داد.
وی افزود: در همین راستا چهار نفر از عوامل توزیع مواد مخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
کشف بیش از ۱۴۹ کیلو تریاک در آزاد راه خرم زال
در همین حال، سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان لرستان، از دستگیری یک نفر توزیع‌کننده مواد مخدر و کشف ۱۴۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در آزاد راه «خرم زال» خبر داد.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، عوامل باند و خودروهای مورد استفاده آنان در حمل و توزیع مواد مخدر شناسایی شدند که در این خصوص مشخص شد اعضای باند قصد جابجایی و انتقال محموله مواد مخدر از استان جنوبی به لرستان را دارند.
قنبری در ادامه گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در عملیاتی مشترک با ماموران انتظامی شهرستان «چگنی» و هماهنگی با مقام قضائی، یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودروی سمند را در عوارضی خرم زال شناسایی کردند که قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کردند.
کشف بیش از یک میلیون قلم داروی غیرمجاز به ارزش ۵ میلیارد ریال در ماکو
در ادامه کشفیات نیروی انتظامی، سردار ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی، از کشف یک میلیون و ۳۰۰ هزار قلم داروی غیرمجاز به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان ماکو خبر داد.
وی افزود: ماموران حین گشت‌زنی در مرز «بازرگان» - ماکو، به یک دستگاه کامیون مشکوک و ضمن توقیف، اقدام به بازرسی از آن کردند.
اصلانی در ادامه گفت: در بازرسی از خودروی توقیفی، در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار قلم داروی غیرمجاز کشف شد که برابر اعلام کارشناسان امر ارزش تقریبی داروهای مکشوفه پنج میلیارد ریال برآورد شده است. در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.
کشف بیش از ۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در خوزستان
همچنین سردار نظرپور، فرمانده مرزبانی خوزستان، از توقیف یک فروند شناور تجاری و کشف بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس خبر داد.
وی در ادامه اظهار کرد: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا، دریابانان پایگاه دریابانی ماهشهر مستقر در پاسگاه دریایی خورزهره، هنگام کنترل شناورهای عبوری در آب‌های شمالی خلیج فارس، یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بندر سجافی هندیجان در حرکت بود را با تدابیر اطلاعاتی و عملیاتی، متوقف کردند.
نظرپور افزود: در بازرسی از این شناور، ۱۰۰ دستگاه یخچال فریزر خانگی، ۴۰ دستگاه کولرگازی و ۶ تن برنج خارجی قاچاق کشف شد و پنج نفر دستگیر شدند.
سارق داخل خودرو با 20 فقره سرقت در دام پلیس قزوین
در همین حال، سرهنگ آرش مرادی، رئیس پلیس آگاهی استان قزوین، از دستگیری یک سارق و کشف 20 فقره سرقت از داخل خودرو در قزوین خبر داد.
وی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت سریالی داخل خودرو در شهرستان قزوین، ماموران تجسس کلانتری‌ها و کارآگاهان پلیس آگاهی استان قزوین، شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار قرار دادند.
مرادی ادامه داد: ماموران با انجام بررسی و تحقیقات لازم، یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و توسط ماموران انتظامی کلانتری «محمود آباد» حین سرقت دستگیر کردند و به پلیس آگاهی انتقال دادند.
رئیس پلیس آگاهی استان قزوین افزود: متهم در تحقیقات ماموران به انجام 20 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه سارق، خودروهای دارای سیستم ایمنی پائین را انتخاب می‌کرد، از شهروندان خواست که برای پیشگیری از سرقت و افزایش احساس امنیت در جامعه خودروهای خود را به سیستم‌های ایمنی بازدارنده تجهیز کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد