تعیین تکلیف آرامستان‌ تهرانی‌ها

کد خبر: 1318147

پس از حدود ۳ سال از دوره مدیریت شهری فعلی، سرانجام شورای شهر تهران ۳ مکان جدید را برای احداث آرامستان‌های جدید پایتخت به تصویب رساند و آنگونه که مدیرعامل بهشت زهرا(س) عنوان کرده تا پایان سال حداقل یک قطعه در یکی از زمین‌های مدنظر آماده می‌شود.

تعیین تکلیف آرامستان‌ تهرانی‌ها

در پی تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت زهرا(س) و نیاز فوری به ایجاد آرامستان‌های جدید در تهران، شورای شهر تهران و شهرداری از ابتدای این دوره از مدیریت شهری پیگیری و احداث آرامستان‌های جدید را در دستور کاری خود قرار داد.

در همین ارتباط طی 3 سال گذشته طرح‌ها شامل انتخاب و احداث چند آرامستان در نقاط مختلف شهر با هدف تسهیل دفن اموات و کاهش فشار بر بهشت زهرا در دستور کاری مدیریت شهری قرار گرفت.

این در حالیست که در 6 ماه گذشته از سال جاری انتخاب محل جدید آرامستان‌ها از سوی شورا و شهرداری تهران تسریع شد و سرانجام امروز در جلسه‌ای بدون حضور رسانه‌ها، 3 محل جدید برای احداث آرامستان‌های پایتخت به تصویب رسید.

مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در جلسه امروز شورا در جمع خبرنگاران از تصویب  جانمایی 3 قطعه زمین برای احداث آرامستان‌های جدید پایتخت خبر داد.

وی اعلام کرد سه مکان برای احداث آرامستان‌های جدید به تصویب قطعی رسیده است. یکی از این مکان‌ها در جنوب شرقی تهران، دیگری در شرق و مکان سوم در جنوب غربی تهران قرار دارد.

او همچنین یادآور شد بودجه مورد نیاز برای این پروژه‌ها در اصلاح بودجه شهر پیش‌بینی شده است؛ به دلیل حساسیت موضوع و مراحل خریداری زمین‌ها، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص این مکان‌ها در جلسات محرمانه صورت گرفته است.

وی تأکید کرد که خریداری زمین‌ها در حال انجام است و روند احداث آرامستان‌ها با سرعت ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، با افزایش روزافزون نیاز به آرامستان‌ها در تهران و تکمیل ظرفیت بهشت زهرا، این طرح‌ها گامی مهم در جهت مدیریت بحران دفن اموات و کاهش فشار بر تنها آرامستان بزرگ پایتخت به شمار می‌آید.

شورای شهر تهران امیدوار است با احداث این آرامستان‌ها، نیازهای شهروندان به‌زودی برطرف شود و ظرفیت دفن اموات در تهران به شکل مطلوبی افزایش یابد؛ این اقدام در راستای بهبود خدمات شهری و تسهیل در روند دفن اموات در شرایط فعلی و آتی انجام می‌شود.

به گفته جواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ظرفیت بهشت زهرا(س) رو به اتمام است و باید هر چه سریعتر مکان یا مکان‌های جدید برای دفن اموات احداث شود./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد