نیروهای اورژانس امنیت جانی ندارند

کد خبر: 1314865

در حالی که نیروهای اورژانس برای کمک اعزام می‌شوند کتک می‌خورند.

نیروهای اورژانس امنیت جانی ندارند

«حمله با شمشیر به نیروهای اورژانس»، ‌ «همراه بیمار سه قلاده سگ را به جان تکنسین اورژانس انداخت»، «شکستن بینی و جراحت شدید نیروی اورژانس که از همراه بیمار کتک خورد» این بخشی از اتفاقات تلخی است که اخیراً اتفاق افتاده است. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بابک یکتاپرست روز گذشته در گفت‌و‌گو با ایسنا اعلام کرده است که در سال، «تقریباً 20 بار عوامل اورژانس مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و درحال‌خدمت به بیماران، آسیب می‌بینند.»

12

ضرب و شتم عوامل اورژانس، مسئله جدیدی نیست و سال‌هاست در سراسر کشور نیروهای امدادی با این مشکل مواجه هستند. بااین‌حال طبق اعلام سرپرست سازمان اورژانس کشور روند افزایشی در خشونت علیه تکنسین اورژانس نداریم.

ماهانه بیش از ۲۸۵ هزار تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ گرفته می‌شود که برای حدود یک‌سوم آنها آمبولانس و دیگر خودروهای امدادی اعزام می‌شود. هر نیروی عملیاتی اورژانس باید در ۲۴ ساعت بالغ بر ۱۵ تا ۱۷ مأموریت انجام دهد و علاوه بر فشار کاری در معرض آسیب‌های جسمی و روانی متعددی است.

13

خشونت کلامی و فیزیکی علیه کارکنان مراکز درمانی در سراسر جهان رایج است و انجمن پزشکی جهانی اخیراً خشونت علیه کادر درمان را «یک وضعیت اضطراری بین‌المللی که پایه‌های سیستم‌های بهداشتی را تضعیف می‌کند و به‌شدت بر سلامت بیمار تأثیر می‌گذارد» تعریف کرده است. در چین ۹۶ درصد از کادر درمان خشونت علیه خود را تجربه کرده‌اند و در هند این رقم به ۷۵ درصد می‌رسد.

14

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران اسماعیل فراهانی معتقد است که خیلی از مردم از وظایف اورژانس آگاهی ندارند و «اغلب درخواست‌هایی دارند که به لحاظ قانونی جزو تکالیف اورژانس محسوب نمی‌شود و همین یکی از دلایل ضرب و شتم مأموران ما می‌شود.» 

اما رئیس سازمان اورژانس جعفر میعادفر کشور معتقد است اغلب این ضرب و شتم‌ها به این دلیل است که نیرو‌های اورژانس «گاهی به سبب ترافیک سنگین معابر با تأخیر به بیمار می‌رسند، بیماران و یا همراهانشان هم تصور کنند که تکنسین‌های اورژانس مقصر هستند.»

15

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بابک یکتاپرست راهکار کاهش ضرب و شتم را ایجاد یک شعبه مخصوص برای شکایت‌های اورژانس، در مراجع قضائی می‌داند تا روند رسیدگی به آنها زودتر و راحت‌تر انجام گیرد و مجازات بازدارنده شامل حال افراد خاطی بشود. 

همچنین توصیه می‌شود که افراد با وجود وضعیت بحرانی خودشان را کنترل کنند و خشمشان را مدیریت کنند و گلایه‌گذاری را به بعد از رسیدگی به بیمار موکول کنند. فرهنگ‌سازی نیز می‌تواند در رفتار مردم تأثیرگذار باشد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد