آتش سوزی انبار چوب ۲ هکتاری در اسلامشهر

کد خبر: 1251119

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده انبار چوب به وسعت ۲ هکتار در منطقه چهاردانگه اسلامشهر خبر داد.

 آتش سوزی انبار چوب ۲ هکتاری در اسلامشهر

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۹ دقیقه بامداد حادثه آتش سوزی گسترده انبار چوب در شهرک گلشهر قاسم آباد چهاردانگه اسلامشهر به سامانه ۱۲۵ اعلام و با توجه به اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش نشانان تهرانی بود اما ماموران ۶ ایستگاه با امکانات کامل به عنوان نیروهای کمکی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در یک محوطه باراندازی که وسعت آن ۲ هکتار و مملو از پالت‌های چوبی بود و در برخی نقاط این پالت‌ها به ارتفاع ۷ تا ۸ متر روی هم چیدمان شده بود در این شرایط آتش به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر از این انبار سرایت کرده بود.

ملکی ادامه داد: آتش در حال سرایت به سایر نقاط بود که آتش نشانان تهران با همکاری آتش نشانان محلی وارد عملیات شدند و با استفاده از یک دستگاه لودر و سایر خودروهای پشتیبانی پس از ساعاتی تلاش نسبت به مهار این آتش سوزی بدون مصدومیت اقدام کردند.

به گفته وی، در فصل سرما در انبارهای چوب این منطقه و بخش‌های زیادی از بزرگراه آزادگان شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم؛ یکی از دلایل استفاده از وسایل گرمایشی و سیم‌کشی برق نامناسب از جمله دلایل بروز این حوادث هستند.

ملکی تاکید کرد: چیدمان مرتب چوب‌ها، وجود مسیرهایی برای تردد راحت‌تر در بین ردیف‌های چوب چیدمان شده، وجود سیستم‌های آب مثل لوله‌کشی آب تحت فشار یا منابع آب و حداقل خاموش‌کننده‌های مناسب در محل لازم است تا در دقایق اولیه اقدامات لازم توسط افراد حاضر در محل و مسلط به طرز کار این وسایل صورت بگیرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد