سازمان ملل خواستار دسترس‌پذیرکردن واکسن کرونا برای همگان شد

کد خبر: 992036

دبیر کل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه خواستار توزیع منصفانه واکسن کرونا و دسترس‌پذیر کردن آن برای همگان بعد از تولید این واکسن شده است.

سازمان ملل خواستار دسترس‌پذیرکردن واکسن کرونا برای همگان شد

خبرگزاری فارس: سازمان ملل متحد امروز دوشنبه در بیانیه‌ای بر ضرورت توزیع متوازن و منصفانه واکسن مبارزه با ویروس کرونا، بعد از تولید آن تأکیدکرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار تلاش جهانی برای ساخت و توزیع کیت‌ها و واکسن لازم برای مبارزه با کرونا در قیمت‌های مناسب برای استفاده همگانی شده است.

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: «این ابزارهای جدید به ما برای مهار کامل این بیماری دنیاگیر کمک خواهد کرد و باید با آنها مثل کالاهای عمومی قابل دسترس و خرید برای همگان برخورد کرد.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت: چالش اصلی ما توزیع واکسن کروناست نه تولید آن مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چالش اصلی در روند مبارزه با ویروس کرونا را نحوه توزیع واکسن آن عنوان کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد چالش اصلی در مبارزه با ویروس کووید-۱۹ توزیع و نه تولید واکسن این بیماری است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی که با هدف جمع آوری کمک‌های مالی دست کم ۸.۲ میلیارد دلاری برای تحقیق و درمان کرونا برگزار شد، گفت معیار نهایی ارزیابی موفقیت (در مبارزه با ویروس کرونا) این نیست که با چه سرعتی به توسعه ابزار‌های درمانی دست می‌یابیم بلکه اینست که تا چه اندازه می‌توانیم آن‌ها را به مساوات توزیع کنیم. هیچکدام از ما نمی‌توانیم جهانی را بپذیریم که در آن برخی از مردم محافظت شوند و برخی دیگر در معرض بیماری قرار گیرند.

این کنفرانس با غیبت نماینده آمریکا و با حضور آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل برگزار شد. دبیرکل سازمان ملل در این کنفرانس خواستار توسعه و تولید کیت‌های تشخیصی ارزان قیمت بیماری کرونا، درمان و واکسن برای این بیماری شد.

گوترش تاکید کرد این ابزار‌ها به ما کمک خواهد کرد تا همه گیری کرونا را به طور کامل کنترل کنیم. این ابزار‌ها باید به عنوان ابزاری جهانی مقرون به صرفه و در دسترس همگان باشد.

پیشتر ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کردند که خواستار دستیابی «عادلانه، کارآمد و به موقع» به هرگونه واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در آینده هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد