دمشق به دنبال انجام عملیات نظامی در سوریه نیست

کد خبر: 820218

کاردار سوریه در اردن تأکید کرد که دمشق به دنبال انجام عملیات نظامی در جنوب سوریه نیست و افزود که ثبات در سوریه به سود اردن است.

دمشق به دنبال انجام عملیات نظامی در سوریه نیست

خبرگزاری مهر: «ایمن علوش» کاردار سوریه در اردن اعلام کرد که دمشق نیازی به انجام عملیات نظامی در مناطق جنوبی علیه معارضان مسلح را ندارد.

با این حال او تأکید کرد که این فرصت وجود دارد تا نیازی به اجرای عملیات نظامی در جنوب علیه نظامیان مسلح وجود نداشته باشد و فرصت گفتگوی مسالمت آمیز با گروه‌های مسلح در این منطقه وجود دارد.

وی در ادامه ضمن استقبال از مواضع جدید اردن در خصوص سوریه گفت: نوعی تفاهم در داخل سوریه پدید آمده که بخشی از آن به دلیل موضع اردن است که به صورت فعال به حل و فصل اوضاع کمک کرده است.

علوش گفت که ثبات در سوریه به سود اردن است و افزود: بر اساس توافقی که میان اردن، روسیه، سوریه و آمریکا ایجاد شده گروه‌های مسلح می‌توانند در مناطق کاهش تنش که در سال ۲۰۱۷ در جنوب سوریه ایجاد شده اند باقی بمانند.

کاردار سوریه در اردن گفت که مشکل مناطق جنوبی در حال حل و فصل است و بخش زیادی از گروه‌های معارض در این مناطق خواستار آشتی و بازگشت به چارچوب دولت هستند و گروه‌های مسلح که وابسته به طرح اسرائیل هستند و از این رژیم سلاح دریافت می‌کنند تعدادشان زیاد نیست.

با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی ارتش سوریه برای انجام عملیات نظامی در جنوب سوریه، پیشتر وزارت خارجه آمریکا نسبت به شکست آتش بس در مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه هشدار داده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها