آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی

کد خبر: 737023

صبح امروز دوشنبه آمریکا و کره جنوبی رزمایش مشترک دریایی خود را آغاز کردند.

خبرگزاری مهر: از صبح امروز رزمایش دریایی ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی آغاز شد.

به گفته‌ یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی حدود ۴۰ کشتی نیروی دریایی دو کشور از جمله ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» در این رزمایش ۵ روزه مشارکت دارند.

فرماندهی هفتمین ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرده است که هدف از این رزمایش نمایش عملیات هماهنگ‌شده‌ ائتلاف نیروهای دو کشور است. همچنین اعلام شده که مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی هم در دریای ژاپن و هم در دریای زرد در سواحل غربی کره جنوبی انجام خواهد گرفت.

ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی به طور مرتب و مشترک مانورهای نظامی دریایی، هوایی و زمینی اجرا می‌کنند. در این میان کره شمالی تازه‌ترین رزمایش آمریکا و کره جنوبی را تهاجمی ارزیابی کرده و دو کشور را متهم کرده به اینکه سرگرم آماده‌سازی حمله‌ای نظامی به کره شمالی هستند. واشنگتن و سئول این اتهام را رد می‌کنند.

در ماه‌های گذشته تنش های حاکم بر منطقه شدت یافته ‌است. به ویژه حملات لفظی متقابل میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر رژیم کره شمالی، به تکرار خبرساز بوده‌اند.

با وجود این، رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، دیروز یکشنبه تأکید کرده که ترامپ در پی حل مناقشه اتمی با کره شمالی از راه‌های دیپلماتیک است.

تیلرسون در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تصریح کرد که پیش از آنکه نخستین بمب انداخته شود، تلاش‌های دیپلماتیک همچنان ادامه خواهد یافت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد