واکنش مقامات اروپایی به حمله تروریستی در لندن

کد خبر: 679475

به دنبال حمله تروریستی شب گذشته در لندن، صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه با مردم انگلیس ابراز همدردی کردند.

خبرگزاری فارس: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در واکنش به حمله تروریستی نیمه‌شب گذشته در لندن با مردم این شهر و دوستان انگلیسی خود ابراز همدردی کرد.
وی گفت: «من در این لحظات مراتب همدردی و همبستگی خود را با دوستان انگلیسی و همه مردم لندن ابراز می‌کنم.»
صدراعظم آلمان اعلام کرد که احساسی در حال حاضر وجود دارد، فراتر از مرزهای اندوه است. وی همچنین گفت که آلمان در تمامی اشکال مبارزه با تروریسم در کنار انگلیس خواهد بود.
«صادق خان» شهردار لندن، این حملات را محکوم و آن‌ها را «وحشیانه» توصیف کرده‌ است. وی گفت که در حوادث تروریستی شب گذشته ۶ نفر کشته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شده اند که حال برخی از آنان وخیم است.
وی افزود: «هیچ توجیهی برای اقدام تروریست‌ها وجود ندارد و ما به آنها اجازه نمی‌دهیم که پیروز شوند.»
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم به حمله تروریستی دیشب واکنش نشان داد. وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از واقعه شب گذشته با عنوان نوعی تراژدی یاد کرد و نوشت که کشورش در کنار مردم انگلیس است و گفت: « من به قربانیان و خانواده‌های آنان فکر می‌کنم.»
«ناریندرا مودی» نخست‌وزیر هند هم حملات تروریستی دیشب را محکوم کرد و آنچه رخ داده را تکان‌دهنده توصیف کرد. وی گفت که قلبش در کنار خانواده قربانیان است .
«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با خانواده‌های قربانیان حملات اخیر در لندن ابراز همدردی کردند.
یونکر افزود: «در پی حملات لندن، دعا و ذهن ما به همراه قربانیان و خانواده‌هاست.»
استولتنبرگ هم در پیامی در توییتر نوشت: «امشب فکر کا با همه آن کسانی است که تحت تاثیر این اقدامات وحشیانه قرار گرفته‌اند. ما در کنار مردم لندن هستیم.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد