کابل همچنان خواستار مذاکره مستقیم با طالبان است

کد خبر: 499990

یکی از مقامات افغانستان اعلام کرد: علی رغم بیانیه اخیر طالبان مبنی بر اینکه در روند مذاکرات صلح شرکت نمی‌کند، دولت کابل همچنان امیدوار است تا با این گروه شبه نظامی مذاکرات صلح را برگزار کند.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حکمت خلیل کرزای، معاون وزیر امور خارجه افغانستان امتناع طالبان از شرکت در مذاکرات صلح را یک "اقدام تاکتیکی" خوانده و گفت: به تلاش‌های صلح آمیزش ادامه می‌دهد.
حکمت خلیل کرزای در جریان کنفرانس خبری مشترکی با فیلیپ هاموند،‌ وزیر امور خارجه انگلیس در کابل افزود: ما نسبت به دستیابی به یک نتیجه در این روند صلح بسیار امیدواریم. دولت افغانستان هیاتی را برای مذاکرات صلح آتی تشکیل داده است.
طالبان روز شنبه بیانیه‌ای را منتشر و اعلام کرد، تا زمانی که نیروهای خارجی حمله به مواضع شان را متوقف و از افغانستان خارج نشوند در روند صلح با دولت کابل شرکت نخواهند کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما مذاکرات صلح را رد می‌کنیم و تمامی گزارشات مبنی بر مشارکت ما در این مذاکرات شایعه‌ای بیش نیست.
فیلیپ هاموند نیز گفت: انگلیس از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند و 4 / 1 میلیون دلار را برای انجام آمادگی‌های لازم اختصاص می‌دهد.
انتظار می‌رفت مذاکرات مستقیم اوایل مارس سال جاری میلادی در پاکستان برگزار شود اما مقامات افغانستان در روزهای اخیر اعلام کردند که این مذاکرات برای دست کم یک هفته به تعویق افتاده است.
مقامات ارشد دولت کابل این نشست را به عنوان اولین اقدام واقعی در یک روند صلح با هدف پایان دادن به جنگ 15 ساله توصیف کردند.
تصمیم برای برگزاری این مذاکرات در جریان نشست نمایندگان چهار کشور از جمله افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا اتخاذ شد که ماه گذشته میلادی در کابل دیدار کردند. در جریان این نشست هیچ تاریخ دقیقی مشخص نشد و هیچ اسمی از شرکت کنندگان اعلام نشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد