در پی تجاوزات اسرائیل به لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان؛

هشدار ایران به اسرائیل/ ایران خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شد

کد خبر: 1318000

ایران در نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از این شورا خواست که نشست اضطراری برای رسیدگی به تجاوزات تروریستی رژیم اسرائیل و جنایات مداوم این رژیم جنگ طلب در لبنان و سراسر منطقه برگزار کند.

هشدار ایران به اسرائیل/ ایران خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شد

جمهوری اسلامی ایران در نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از این شورا خواست که نشست اضطراری برای رسیدگی به تجاوزات تروریستی رژیم اسرائیل و جنایات مداوم این رژیم جنگ طلب در لبنان و سراسر منطقه برگزار شود.

به گزارش ایرنا، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و «ساموئل زبوگار» رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت: جمهوری اسلامی ایران این اقدامات بزدلانه تجاوزکارانه را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند. با توجه به پیامدهای وخیم این اقدامات بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌کند که اقدامات رژیم اسرائیل را به‌طور قاطع و شدید محکوم کند.

ایروانی تصریح کرد: علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که نشست اضطراری برای رسیدگی به تجاوزات تروریستی رژیم اسرائیل و جنایات مداوم این رژیم جنگ‌طلب در لبنان و سراسر منطقه برگزار کند.

متن کامل نامه امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد پیرامون اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در ترور شهید سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجناب،

احتراماً؛ مکاتبه حاضر به‌منظور جلب توجه فوری جنابعالی و اعضای شورای امنیت به اقدامات بی‌رحمانه اخیر علیه لبنان نگاشته شده است. در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴، رژیم اسرائیل با انجام یک اقدام آشکار تروریستی و تجاوزکارانه علیه مناطق مسکونی بیروت، از بمب‌های سنگرشکن هزار پوندی که توسط ایالات متحده تأمین شده بود، برای ترور سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله و نماد مقاومت در برابر اشغال و تجاوز رژیم اسرائیل در جنوب لبنان، استفاده کرد. این تجاوز وحشیانه منجر به شهادت بسیاری از افراد بی‌گناه، از جمله رهبر حزب‌الله و سردار ایرانی، عباس نیلفروشان شد. این حملات هولناک همچنین بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه را زخمی کرد. این اعمال تجاوزکارانه آشکار، پس از تهاجم وحشیانه این رژیم به لبنان در طول هفته گذشته، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود و کل منطقه را به سوی فاجعه‌ای تمام‌عیار سوق می‌دهد.

بیش از یک سال است که رژیم اسرائیل با بی‌کیفرمانیِ تمام مرتکب نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در غزه شده است؛ در حالی که شورای امنیت سازمان ملل به‌دلیل کارشکنی ایالات متحده در اتخاذ تصمیم مؤثر توسط این نهاد، فلج شده است. اکنون این رژیم یاغی در حال گسترش جنگ تجاوزکارانه خود به لبنان است. تردیدی نیست که رژیم اسرائیل با ارتکاب این اقدام تجاوزکارانه و جنایات جنگی، به‌طور آشکار منشور سازمان ملل، حقوق بین‌الملل، از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر بین‌المللی را نقض کرده است. رژیم اسرائیل باید پاسخگو باشد و عواقب جنایات فجیع خود را بپذیرد.

جمهوری اسلامی ایران این اقدامات بزدلانه تجاوزکارانه را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند. با توجه به پیامدهای وخیم این اقدامات بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌کند که اقدامات رژیم اسرائیل را به‌طور قاطع و شدید محکوم کند. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که نشست اضطراری برای رسیدگی به تجاوزات تروریستی رژیم اسرائیل و جنایات مداوم این رژیم جنگ‌طلب در لبنان و سراسر منطقه برگزار نماید.

علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که اقدامات فوری و قاطع برای متوقف کردن تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل اتخاذ کرده و از کشیده شدن منطقه به جنگی تمام‌عیار جلوگیری کند. شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را مجبور کند تا فوراً به اقدامات تجاوزکارانه و جنایات فجیع خود در غزه و لبنان پایان دهد و به قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل کند.

عالیجناب،

با عنایت به سابقه تاریک رژیم اسرائیل در تجاوزات تروریستی علیه اماکن دیپلماتیک، از جمله حمله هولناک به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، [پایتخت] جمهوری عربی سوریه در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۴، ایران به‌شدت نسبت به هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک و نمایندگان خود هشدار می‌دهد. هرگونه حمله‌ای که اصول بنیادی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی را نقض کند، غیرقابل‌تحمل خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع ملی و امنیتی حیاتی خود، طبق حقوق بین‌الملل، از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع گردد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد