اخبار جنگ روسیه- اوکراین | ۲ جنگنده سوخو-۲۷ اوکراین منهدم شدند/تلاش انگلیس برای تسهیل حمله اوکراین به خاک روسیه

کد خبر: 1315040

وزارت دفاع روسیه از انهدام گسترده تسلیحات نظامی ارتش اوکراین در شبانه روز گذشته خبر داد.

اخبار جنگ روسیه- اوکراین | ۲ جنگنده سوخو-۲۷ اوکراین منهدم شدند/تلاش انگلیس برای تسهیل حمله اوکراین به خاک روسیه

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از سرنگونی چند فروند جنگنده متعلق به ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای هوافضای روسیه دو فروند جنگنده «سوخ و۲۷» اوکراین را در ۲۴ ساعت سرنگون کردند.

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که نیروهای مسلح روسیه همچنین یک قطار حامل تسلیحات خارجی و همچنین تأسیسات تولید قطعات موشک‌های بالستیک کوتاه برد اوکراین در مناطق مختلف را منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه جنگنده میگ -۲۹ و ۵۵ پهپاد را در شبانه روز گذشته سرنگون کرد.

تلاش انگلیس برای تسهیل حمله اوکراین به خاک روسیه

بنا به گزارش یک رسانه انگلیسی، شماری از مقامات سابق این کشور خواهان کمک به اوکراین برای حمله به خاک روسیه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شماری از مقامات سابق انگلیس از جمله وزرای دفاع سابق این کشور خواهان مجوز دهی به اوکراین برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات این کشور شدند.

نشریه تایمز نوشت که پنج وزیر دفاع سابق انگلیس و «بوریس جانسون» نخست وزیر سابق این کشور، از جمله کسانی هستند که از «کایر استارمر» نخست وزیر کنونی خواستند تا به اوکراین اجازه دهد تا از موشک‌های انگیسی «سایه طوفان» برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده کند.

بر اساس گزارش این نشریه، نام «گرانت شاپس»، «بن والاس»، «گاوین ویلیامسون»، «پنی موردانت»، «لیام فاکس» در این فهرست به چشم می‌خورد. آنها از استارمر خواستند تا به اوکراین اجازه دهد حتی بدون حمایت آمریکا از موشک‌های انگلیسی علیه خاک روسیه استفاده کند.

رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت که کشورهای ناتو فقط در مورد استفاده احتمالی کی‌یف از سلاح‌های دوربرد غربی بحث نمی‌کنند، بلکه در حال بررسی این موضوع هستند که آیا مستقیماً در درگیری اوکراین دخالت کنند یا خیر.

پوتین در پایان گفت که دخالت مستقیم غرب در مناقشه اوکراین ماهیت آن را تغییر می‌دهد و روسیه مجبور خواهد شد بر اساس تهدیدهایی که از این طریق برای این کشور ایجاد می‌شود، تصمیم بگیرد.

شولتز: حمله به خاک روسیه مشکل‌ساز خواهد بود

صدراعظم آلمان می‌گوید تسلیحات دوربرد در اختیار ارتش اوکراین قرار نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان می‌گوید با متحدان غربی برلین برای تأمین تسلیحات دوربرد برای اوکراین همراهی نمی‌کند.

صدراعظم آلمان روز شنبه اعلام کرد که این کشور از ارائه موشک‌های دوربرد به اوکراین خودداری خواهد کرد.

صدراعظم مجوز دادن به اوکراین برای حمله به عمق روسیه را مشکل ساز دانست و گفت که او این اجازه را نخواهد داد.

شولتز تاکید کرد که این موضوع در مورد سایر تسلیحات نیز صدق می‌کند، از جمله تسلیحات دوربرد برای اوکراین نیز شامل همین ملاحظه می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: من به همین دلیل است که به موضع خود ادامه می‌دهم، حتی اگر کشورهای دیگر تصمیم دیگری بگیرند. من این کار را نمی‌کنم زیرا آن را یک مشکل می دانم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد