هیأت سوریه هنگام سخنرانی وزیر خارجه ترکیه جلسه را ترک کرد

کد خبر: 1314040

هیأت سوری حاضر در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره، همزمان با شروع سخنرانی وزیر خارجه ترکیه، سالن را ترک کرد

هیأت سوریه هنگام سخنرانی وزیر خارجه ترکیه جلسه را ترک کرد

هیأت‌ سوریه حاضر در این اجلاس به ریاست «فیصل المقداد» وزیر خارجه این کشور، روز سه‌شنبه و هنگام سخنرانی «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه، سالن اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره را ترک کرد.

رسانه‌های گزارش داده‌اند این اقدام، سوالاتی را درباره تبعات مشارکت آنکارا در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب و نقش ترکیه در تقویت گفت‌وگوی عربی درباره بحران سوریه مطرح می‌کند.

پس از درخواست «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای تشکیل محور همبستگی ترکیه‌، مصر و سوریه برای مقابله با چالش‌ها، المقداد در جدیدترین واکنش خود به عادی‌سازی روابط سوریه و ترکیه از شرط کشورش برای بازگشت روابط ۲ کشور به حالت عادی پرده برداشت و گفت امیدوار است این اظهارات اردوغان عملی شود و این خواست صادقانه دولت ترکیه باشد.

المقداد گفت اگر ترکیه خواهان برداشتن گام‌های جدید در همکاری دوجانبه است و می‌خواهد روابط به حالت عادی برگردد باید از مناطقی که در شمال سوریه و غرب عراق اشغال کرده، عقب‌نشینی کند.

وی افزود در آغاز قرن حاضر روابط راهبردی با ترکیه برقرار شد تا دولت ترکیه در مبارزه مشترک برای آزادسازی سرزمین‌های عربی اشغالی در کنار سوریه باشد، اما ترکیه تلاش کرد تا ارتش خود را در شمال سوریه مستقر کند.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد ترکیه باید از این سیاست‌ها عقب‌نشینی کند و یک بار برای همیشه آنها را کنار بگذارد، زیرا به نفع مردم سوریه و ترکیه است که برای رویارویی با چالش های مشترکی که باید برای مقابله با آن متحد شد، روابط عادی بین دو کشور برقرار شود.

درباره درخواست اردوغان برای ایجاد محور همبستگی سوری، ترکیه‌ای و مصری برای مقابله با تهدیدها، المقداد گفت سوریه همیشه اعلام می‌کند که در گذشته متوقف نخواهد شد، بلکه به حال و آینده می‌نگرد و امیدوار است که دولت ترکیه درباره آنچه می‌گوید صادق باشد، اما به شرطی که شرایط لازم برای دستیابی به این نوع همکاری برآورده شود و آن خروج ترکیه از سرزمین های سوریه و عراق است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد