نگرانی شهرک‌نشینان از افزایش عملیات مقاومت در کرانه باختری

کد خبر: 1312552

یک رسانه عبری از افزایش ترس و نگرانی شهرک نشینان در کرانه باختری نسبت به افزایش عملیات‌های مقاومت فلسطین خبر داد.

نگرانی شهرک‌نشینان از افزایش عملیات مقاومت در کرانه باختری

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز سه شنبه نوشت: عملیات مقاومت فلسطین در «گوش عتصیون» منجر به نگرانی شدید شهرک نشینان در کرانه باختری شده است. نگرانی آنها نسبت به افزایش عملیات‌های مقاومت فلسطین و استفاده از سنگ، بمب و خودروهای بمب‌گذاری شده در حال افزایش است و آنها می‌گویند که امنیت درحال از بین رفتن است و مقادیر زیاد سلاح در روستاهای فلسطینی بسیار نگران کننده است.

پیشتر گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار بیانیه‌ای مسؤولیت ۲ عملیات شهادت‌طلبانه اخیر در شهرک‌های «گوش عتصیون» و «کرمی تسور» در نزدیکی الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری را بر عهده گرفت.

شهرک نشینان نگرانی خود را از عملیات مقاومت در کرانه باختری ابراز و تاکید کردند در نظر گرفتن کرانه باختری به عنوان یک جبهه ثانویه با واقعیت سازگار نیست چرا که این جبهه فعال است و نهاد امنیتی و نظامی باید به صورت فعال برای بازگرداندن امنیت به این مناطق تلاش کند چرا که ادامه چنین وضعیتی ممکن نیست.

شهرک نشینان گفتند: ما نمی‌خواهیم به روزهای انتفاضه دوم و جهنم انفجارهایی که در هر مکانی از اسرائیل رخ می‌داد، بازگردیم.

در این راستا تحلیلگران نظامی صهیونیست نسبت به خطر تشدید تنش در کرانه باختری که به جبهه اضافی در کنار جبهه‌های شمال و جنوب تبدیل شده است، هشدار دادند.

«نیر دفوری» خبرنگار امور نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: باید تمام زنگ‌های هشدار نه فقط در سطوح امنیتی و نظامی بلکه در سطح سیاسی نیز به صدا در بیاید. اسرائیل با تنش شدید در کرانه باختری نه فقط در شمال آن بلکه در الخلیل و مناطق دیگر مواجه است.

آلون بن دیوید، تحلیلگر امور سیاسی کانال ۱۳ نیز تاکید کرد که کرانه باختری از نظر اهمیت سومین جبهه بود، اما پس از الحاق شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری، شروع به تبدیل شدن به یک جبهه جدی‌تر کرد. این جبهه به آرامی در حال شعله‌ور شدن است و وقتی شعله‌ور شود خاموش کردن آن بسیار دشوار است.

وی هشدار داد که تشدید تنش در کرانه باختری، اسرائیل را وادار به فرا خواندن نیروهای بیشتر خواهد کرد و این به معنای کمبود در جبهه‌های دیگر، در شمال و غزه است.

همچنین روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» نوشت: کرانه باختری نمی‌تواند همچنان به‌عنوان یک جبهه فرعی در نظر گرفته شود، بلکه دومین جبهه نبرد پس از نوار غزه است. ارتش اسرائیل در تلاش است تا مناطق کرانه باختری را به عنوان یک میدان عملیات نظامی امنیتی در نظر بگیرد.

این روزنامه عبری همچنین فاش کرد موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است که کرانه باختری را در پی عملیات‌های اخیر میدان نبرد در نظر بگیرد.

نیروهای رژیم صهیونیستی از هفته گذشته یورش به شهرها و اردوگاه‌های طوباس، طولکرم و جنین را آغاز کردند. عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری منجر به شهادت بیش از ۲۰ فلسطینی شده است.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۶۰۰ شهید و حدود ۵۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد