وحشت وزیر صهیونیستی از تشکیل کشور فلسطین

کد خبر: 1312012

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن ابراز وحشت از تشکیل کشور فلسطین، مدعی شد که باید روند شهرکسازی و اشغالگری را در اراضی فلسطین گسترش دهند.

وحشت وزیر صهیونیستی از تشکیل کشور فلسطین

بزال اسموتریج وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شامگاه امروز شنبه مدعی شد که باید این رژیم در پاسخ به عملیات نیروهای مقاومت شهرک سازی را افزایش دهد.

 شبکه خبر الجزیره به نقل از این وزیر اسرائیلی گزارش داد، رژیم صهیونیستی باید مانع از تشکیل کشور فلسطین شود؛ زیرا این کشور به گفته وی امنیت و موجودیت صهیونیست‌ها را به خطر می‌اندازد.

 

وی همچنین گفت: ما ملتزم به گسترش عملیات در کرانه باختری هستیم و در تلاشیم که با هرگونه تهدید مقابله کنیم.

این وزیر صهیونیست همچنین مدعی شد: ما در راستای تقویت شهرک‌سازی تلاش می‌کنیم و در این زمینه طرحی به کابینه ارائه خواهم کرد تا این هدف محقق شود.

تلاش مستمر نتانیاهو برای جلوگیری از توافق آتش‌بس

در خصوص ادامه کارشکنیهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و اعضای کابینه وی در مسیر توافق آتش‌بس در غزه، شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از منابع خود خبر داد: فرماندهان امنیتی به سران سیاسی اسرائیل گفته‌اند که تصمیم باقی ماندن در فیلادلفیا هیچ‌گونه منطقی ندارد.

 این شبکه به نقل از این منابع خبر داد، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفته است که «باید یحیی السنوار را ترور کنیم یا اینکه بتوانیم منتظر بمانیم تا وی نظر خود را تغییر دهد؛ ولی من برای این دو راهکار هیچ آینده‌ای نمی‌بینم».

 

در همین رابطه، «یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون اسرائیل هم گفت: اصرار بر کنترل محور فیلادلفیا تلاش برای ناکام گذاشتن مذاکرات به منظور بازگرداندن گروگان‌هاست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد