مسکو: «کامیشفکا» به تصرف روسیه درآمد/زلنسکی: اوضاع در اطراف شهر پوکروفسک بحرانی است

کد خبر: 1311527

روسیه اعلام کرد که شهرک «کامیشفکا» در دونتسک را به تصرف خود درآورده است.

مسکو: «کامیشفکا» به تصرف روسیه درآمد/زلنسکی: اوضاع در اطراف شهر پوکروفسک بحرانی است

به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کنترل شهرک «کامیشفکا» (Kamyshevka) در دونتسک را به دست گرفته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه شده است که واحدهای مرکز نیروهای مسلح روسیه با بهبود وضعیت تاکتیکی خود، شهرک «کامیشفکا» در دونتسک را آزاد کردند.

گفتنی است که وزارت دفاع روسیه هفته گذشته نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای ارتش این کشور شهرک رازدولوفکا در منطقه دونتسک را تحت کنترل خود درآورده‌ اند.

مسکو هفته های پیش هم گزارش داده بود که یک روستای دیگر در منطقه دونتسک آزاد شده است.

وزارت دفاع روسیه در گزارش هفتگی خود درباره عملیات نظامی ویژه در اوکراین اعلام کرده بود که گروه نبرد موسوم به «سیویر» ۲۷۰ نظامی اوکراینی را در درگیری کشتند.

انهدام محل تجمع پرسنل و تجهیزات اوکراین توسط سوخو-۲۵ روسیه

وزارت دفاع روسیه امروز لحظات انهدام محل تجمع پرسنل و تجهیزات نظامیان اوکراین توسط سوخو-۲۵ این کشور در کورسک را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هواپیمای سوخو- ۲۵ محل تجمع پرسنل و تجهیزات نظامی نیروهای اوکراین را در هم کوبیدند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: این رویداد امروز در منطقه مرزی استان کورسک رخ داد. مأموریت با موفقیت به انجام رسید.

از سوی دیگر، خبرگزاری ریانوستی نیز گزارش کرد: وزارت دفاع روسیه از انهدام تانک نیروهای مسلح اوکراین توسط پهپاد روسی در منطقه مرزی کورسک خبر داد و تصاویری از آن را منتشر کرد.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌ یف قرار داشتند».

زلنسکی: اوضاع در اطراف شهر پوکروفسک بحرانی است

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه گفت که اوضاع میدانی در اطراف شهر کلیدی «پوکروفسک» در شرق این کشور «بسیار سخت» است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه خود با اشاره به گزارش اولکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین گفت: اوضاع در پوکروفسک و سایر نواحی در منطقه دونتسک بسیار سخت است. تلاش‌های اصلی و گسترده‌ترین نیروهای روسیه در آنجا متمرکز شده‌اند.

سیرسکی نیز چهارشنبه اعلام کرد که اوضاع در پوکروفسک بسیار پرتنش است و در شماری از روستاهای نزدیک این شهر «درگیری‌های شدیدی» جریان دارد.

وی افزود: دشمن تاکنون ۳۸ بار برای حمله به مواضع اوکراین تلاش کرده است. درگیری‌ها در ۱۴ نقطه همچنان ادامه دارد.

پوکروفسک یک مرکز لجستیکی در محل اتصال دو جاده اصلی در شرق اوکراین است و از دست دادن آن مسیر پیشروی بیشتر روسیه در این منطقه صنعتی را که مدت‌هاست کانون درگیری‌ها بوده، باز خواهد کرد.

شدت گرفتن درگیری‌ها در اطراف پوکروفسک در حالی است که زلنسکی سه شنبه از روند کُند انتقال سلاح های غربی انتقاد کرد.

وی گفت که فکر می‌کند مهم است کشورش به سمت تولیدات داخلی در زمینه پهپاد، موشک و توپخانه پیش برود اما این برنامه‌ها هزینه‌بر هستند و به سرمایه‌گذاری نیاز دارند.

زلنسکی با اعلام اینکه ما فعلا پولی برای این کار نداریم، خاطرنشان کرد که کمک های نظامی غربی به این کشور باید افزایش یابد و با سرعت بیشتری در اختیار اوکراین قرار گیرد.

کشورهای غربی کمک‌های نظامی و مالی خود به اوکراین را از ابتدای در گیری‌ها در این کشور افزایش داده‌اند. کرملین درباره تداوم انتقال سلاح‌های غربی به کی یف هشدار داده و آن را عامل تشدید تنش‌ها توصیف کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد