اخبار جنگ اوکراین | ۲۰۶۰ نظامی اوکراین کشته شدند

کد خبر: 1311319

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از انهدام یک دستگاه «لئوپارد» و کشته شدن ۲۰۶۰ نظامی اوکراین در جریان ادامه عملیات ویژه مسکو در شبانه روز گذشته خبر داد.

اخبار جنگ اوکراین | ۲۰۶۰ نظامی اوکراین کشته شدند

به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای به تشریح جزئیاتی از ادامه عملیات ویژه نظامیان این کشور در اوکراین در شبانه روز گذشته اشاره کرد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص ادامه داد: یگان جنوب خطوط و مواضع سودمندتری را در اختیار گرفت؛ یک ضدحمله دفع شد؛ دشمن قریب ۷۸۰ نیروی نظامی و یک تانک «لئوپارد» را از دست داد.

این بیانیه اضافه می کند: کی یف به واسطه اقدامات یگان مرکز ارتش روسیه قریب ۵۳۰ نیروی خود را از دست داد.

مسکو در ادامه خاطرنشان کرد: یگان غرب موقعیت تاکتیکی خود را بهبود بخشید؛ دشمن قریب ۴۹۰ نیروی نظامی از دست داد. یگان شرق وضعیت خود را در خط مقدم نبرد بهبود بخشید. نیروهای مسلح اوکراین قریب ۱۴۵ نیروی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه افزود: یگان شمال ۳ ضدحمله گروه های تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین را دفع کرد. دشمن قریب ۱۱۵ نیروی نظامی را از دست داد.

مسکو: «اورلوفکا» به تصرف روسیه درآمد

روسیه اعلام کرد که شهر «اورلوفکا» در دونتسک را به تصرف خود درآورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کنترل شهر «اورلوفکا» در دونتسک را به دست گرفته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه شده است که واحدهای مرکز نیروهای مسلح روسیه با بهبود وضعیت تاکتیکی خود، شهر «اورلوفکا» واقع در دونتسک را آزاد کردند.

گفتنی است که وزارت دفاع روسیه هفته گذشته نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای ارتش این کشور شهرک رازدولوفکا در منطقه دونتسک را تحت کنترل خود درآورده‌ اند.

مسکو هفته های پیش هم گزارش داده بود که یک روستای دیگر در منطقه دونتسک آزاد شده است.

وزارت دفاع روسیه در گزارش هفتگی خود درباره عملیات نظامی ویژه در اوکراین اعلام کرده بود که گروه نبرد موسوم به «سیویر» ۲۷۰ نظامی اوکراینی را در درگیری کشتند.

نیروهای اوکراین برای استفاده از سلاح شیمیایی آموزش می‌بینند

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین برای استفاده از مهمات شیمیایی با سیستم های توپخانه ای ساخت غرب آموزش می بینند.

به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مدارک مربوط به نقض کنوانسیون سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) توسط اوکراین به دبیرخانه فنی سازمان ارائه شد؛ اما تا کنون هیچ پاسخ روشنی در این ارتباط دریافت نشده است.

وزارت دفاع روسیه در این باره ادامه داد: اطلاعات حاکی از آن است که احتمال تدارک کی یف برای انجام اقدامات تحریک آمیز دیگری با مواد شیمیایی سمی در منطقه عملیات ویژه نظامی منتفی نیست.

مسکو در این خصوص اضافه کرد: از سازمان منع تسلیحات شیمیایی می خواهیم با توجه به شواهد ارائه شده توسط روسیه، درباره استفاده از مواد شیمیایی توسط کی یف تحقیقات بی طرفانه ای را انجام دهد. طی دو سال گذشته بیش از ۲ هزار مورد انتقال مواد خاص از اوکراین توسط آمریکا از طریق خاک مولداوی به ثبت رسیده است.

بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه اضافه می کند: نیروهای مسلح اوکراین برای استفاده از مهمات شیمیایی با سیستم های توپخانه ای ساخت غرب آموزش می بینند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد