اخبار جنگ اوکراین | انهدام تجهیزات ۴ تیپ نظامیان اوکراین در ۱۲ منطقه «کورسک»

کد خبر: 1311007

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای به تشریح آخرین تحولات مرتبط با تهاجم اخیر اوکراین به کورسک در این کشور پرداخت.

اخبار جنگ اوکراین | انهدام تجهیزات ۴ تیپ نظامیان اوکراین در ۱۲ منطقه «کورسک»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه از دفع حمله اوکراین در محور کورسک خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این ارتباط آمده است: نیروهای مسلح روسیه نیروی انسانی و تجهیزات ۴ تیپ نیروهای مسلح اوکراین را در ۱۲ شهرک منطقه کورسک هدف قرار دادند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در این ارتباط اضافه می کند: تلفات نیروهای مسلح اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته در محور کورسک بیش از ۴۰۰ نیروی نظامی و ۲۷ واحد خودروی زرهی از جمله یک تانک بوده است.

وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود: کی یف در جریان درگیری ها در محور کورسک تاکنون مجموعا بیش از ۶۲۰۰ نیروی نظامی و ۷۳ تانک از دست داده است.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که تقویت نیروهای در نبرد شدید با یگان های اوکراینی در منطقه سوجان در استان کورسک جریان دارد.

گفتنی است که اوکراین با استفاده از تجهیزات ارسالی و کمک های اطلاعاتی از سوی محور غرب اخیرا حمله گسترده ای را به کورسک در روسیه آغاز کرده است.

زلنسکی: حمله روسیه خسارت زیادی به تأسیسات انرژی اوکراین وارد کرد

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که حمله‌های ترکیبی امروز روسیه، خسارت زیادی به تأسیسات زیربنایی و انرژی اوکراین وارد کرده است.

به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین حمله امروز ارتش روسیه به شهر کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین را را «ترکیبی» و یکی از بزرگترین حملات در طول جنگ کنونی خواند.

به گفته زلنسکی در این حمله ارتش روسیه «بیش از ۱۰۰ موشک و حدود ۱۰۰ پهپاد را به سمت اوکراین شلیک کرد.»

ساعاتی پیش روزنامه کی‌یف ایندیپندنت نوشت که همزمان با حمله موشکی و پهپادی روسیه، صدای انفجارهایی در کی‌یف و همچنین سایر شهرهای سراسر اوکراین شنیده شده است.

به نوشته این روزنامه همچنین آژیر حمله هوایی از ساعت ۶ بامداد تقریباً در سراسر اوکراین فعال شده است.

خبرنگاران این روزنامه صداهای انفجار را در کی‌یف تایید کرده‌اند. این انفجارها بعد از ساعت ۸:۳۰ و ۹ صبح یعنی اندکی پس از اعلام نیروی هوایی اوکراین مبنی بر پرواز جنگنده «میگ -۳۱ اس» روسیه که برای شلیک موشک بالستیک کینژال استفاده می‌شود، بر فراز پایتخت اوکراین خبر دادند.

ویتالی کلیتچکو، شهردار کی‌یف گفته است که برق در چندین منطقه در این شهر قطع شده است. وی اندکی بعد نیز از بروز مشکل در تامین آب در بخشی از این شهر خبر داد. ایگور ترِخوف، شهردار خارکف نیز از شنیده شدن صدای انفجار در این شهر خبر داد.

در شهرهای اودسا، وینیتسیا، زاپروژیا، کرمنچوک، دنیپر، خملنیتسکی، کروپیونیتسکی و کریفتی‌ریه صداهای مشابهی شنیده شده است. در شهر «لاتسک» واقع در شمال غربی اوکراین، یک ساختمان مسکونی خسارت دیده است.

نیروی هوایی اوکراین در ابتدا از فعالیت ۱۱ بمب‌افکن و همچنین چندین فروند پهپاد «کامیکازه» روسیه در شهرهای مختلف اوکراین خبر داد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد