آمریکا نگران از کار افتادن پدافند اسرائیل در حملات ایران و حزب‌الله

کد خبر: 1306712

گزارش‌ها حاکی است دولت آمریکا به ریاست جو بایدن کارزاری را برای فشار بر سایر کشورها جهت محدود کردن پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار داده است.

آمریکا نگران از کار افتادن پدافند اسرائیل در حملات ایران و حزب‌الله

پایگاه ای‌بی‌سی گزارش داده دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریکا از متحدان و شریکان خود خواسته‌اند تهران را برای محدود کردن دامنه حملات تلافی‌جویانه‌ای که اکنون آن را اجتناب‌ناپذیر می‌بینند تحت فشار قرار دهند. 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در تماس تلفنی با وزیران خارجه کشورهای گروه 7 به آنها گفته پاسخ ایران و حزب‌الله به اقدام رژیم اسرائیل در ترور دو نفر از سران گروه‌های مقاومت ممکن است ظرف 24 تا 48 ساعت آینده آغاز شود. 

دو منبع مطلع به پایگاه ای‌بی‌سی گفته‌اند که ایالات متحده آمریکا با وجود این گفته که تصور روشنی از برنامه‌ریزی‌های ایران برای انجام این عملیات ندارد. 

رژیم صهیونیستی هفته گذشته در دو عملیات تروریستی مجزا فواد شکر، از فرماندهان حزب‌الله و اسماعیل هنیه، رهبر حماس را به شهادت رساند. 

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند انگیزه آمریکا از گفت‌وگو با وزیران خارجه گروه 7 این بود که این کشورها از هر تاکتیکی برای محدود کردن دامنه حمله ایران و حزب‌الله استفاده کنند. 

به نوشته ای‌بی‌سی ایالات متحده خواستار به حداقل رساندن احتمال از پای درآمدن شبکه پدافند هوایی اسرائیل در اثر حملات انبوه و وارد شدن ضربات گسترده‌ای است که می‌تواند باعث یک جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای شود. 

بلینکن امروز دوشنبه هم با همتایان خود در کشورهای خاورمیانه تماس تلفنی حاصل کرده و پیام‌های مشابهی را رد و بدل کرده است. 

پایگاه ای‌بی‌سی نوشته در حملات پهپادی و موشکی ایران در آوریل گذشته ارزیابی‌های مقام‌های آمریکایی این بود که ایران می‌خواست قواعد بازی را رعایت کند.

به نوشته این رسانه، جمهوری اسلامی ایران در آن زمان موشک‌هایی را به سمت اسرائیل شلیک کرده که در صورت از کار انداختن سامانه پدافندی اسرائیل می‌توانست باعث تشدید عمده تنش‌ها شود، اما تهران عمداً جزئیات برنامه خودش را آشکار و اندکی بعدتر اعلام کرد که قصد وارد کردن ضربه گسترده یا گرفتن تلفات از این عملیات نداشته است. 

طبق این گزارش، ایالات متحده در حال حاضر هم به دنبال گردآوری ائتلاف مشابهی برای کمک به اسرائیل است اما دیپلمات‌های آمریکایی این بار با موانع بیشتری مواجه هستند زیرا شرکای بین‌المللی واشنگتن اقدامات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را تحریک‌آمیز می‌دانند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد