فردا گزارش می‌دهد؛

بازتاب تشییع پیکر شهید «هنیه» در رسانه‌های خارجی

کد خبر: 1305734

خبرگزاری رویترز به صورت زنده و لحظه‌به‌لحظه در حال پوشش مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» در تهران است.

بازتاب تشییع پیکر شهید «هنیه» در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری رویترز به صورت زنده و لحظه‌به‌لحظه در حال پوشش مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» در تهران است.

این مراسم ساعت ۸ صبح امروز در دانشگاه تهران با حضور مردم و مقامات و مسئولان آغاز شد.

تشییع پیکر این شهید سرافراز پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب برگزار خواهد شد.

بازتاب مراسم تشییع شهید «اسماعیل هنیه» در خبرگزاری روسی

رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف منطقه و جهان در حال پوشش مراسم تشییع پیکر رئیس دفتر سیاسی حماس هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف منطقه و جهان در حال پوشش مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» در تهران هستند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز با انتشار تصاویری از این مراسم اعلام کرد که مردم ایران در حال برگزاری مراسم تشییع و وداع با رهبر حماس هستند.

خبرگزاری روسی

خبرگزاری روسی

به گزارش مهر، برگزاری پرشور مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» در تهران مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت و بسیاری از این رسانه‌ها پخش زنده این مراسم و خبرهای آن را در راس اخبار خود قرار دادند.

شبکه خبری الجزیره پوشش زنده مراسم تشییع پیکر رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در مرکز توجه خود قرار داد و با کارشناسان مختلف در خصوص ترور بزدلانه شهید هنیه به گفت‌وگو پرداخت.

بازتاب تشییع هنیه1

شبکه خبری المیادین صحنه‌های تشییع پیکر شهید هنیه را به صورت زنده پوشش داد و به اقامه نماز میت بر پیکر پاک این شهید به امامت رهبر انقلاب اشاره کرد.

بازتاب تشییع هنیه2

شبکه خبری المنار نیز به پوشش زنده مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در تهران پرداخت و حضور پرشور مردم ایران در این مراسم را مورد اشاره قرار داد.

بازتاب تشییع هنیه3

اسپوتنیک نیز با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در تهران، به مرور سخنان رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اینکه ایران کاری خواهد کرد که رژیم صهیونیستی از اقدامات بزدلانه خود پشیمان شود پرداخت.

بازتاب تشییع هنیه4

روسیا الیوم نیز به انتشار اخبار و تصاویر مراسم تشییع پیکر رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران اقدام کرد و به ادای نماز میت بر پیکر این شهید به امامت رهبر انقلاب و حضور پرشور مردم ایران اشاره کرد.

بازتاب تشییع هنیه5

شبکه المسیره یمن هم با قطع پخش برنامه‌های معمول خود به پوشش زنده مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در تهران و به مصاحبه با کارشناسان مختلف در خصوص ترور این شهید پرداخت.

بازتاب تشییع هنیه6

خبرگزاری رسمی عراق نیز در وبسایت خود اخبار مراسم تشییع پیکر شهید هنیه و حضور پرشور مردم ایران در این مراسم را منتشر کرد.

بازتاب تشییع هنیه7

به گزارش ایرنا تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین که در تیتر نخست خود را به موضوع تشییع پیکر شهید هنیه اختصاص داده بود، با تاکید بر این موضوع که ترور این رهبر فلسطینی، منطقه را برای ناآرامی هایی جدید آماده می کند، نوشت: بخش نخستین مراسم تشیع هنیه با سخنرانی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و خلیل الحیه از سران جنبش مقاومت حماس در جمع مردم عزادار تهران آغاز شد.

این روزنامه آورده است که آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران پس از این سخنرانی بر پیکر هنیه و محافظش نماز خواندند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز با برجسته کردن احتمال بروز یک جنگ منطقه‌ای گسترده تر پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و تاثیر شهادت هنیه بر مذاکرات صلح در غزه، تصاویری از آیین اقامه نماز بر پیکر این شهید را با حضور رهبر معظم انقلاب ایران منتشر کرد.

صدای آمریکا (VOA) دیگر رسانه متعلق به ایالات متحده نیز ضمن بازتاب مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در پی اقدام تروریستی اسرائیل که به نوشته این شبکه خبری رادیویی- تلویزیونی، ترس از یک جنگ منطقه‌ای را بیشتر کرده است، نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر [معظم] ایران به همراه مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری جدید این کشور در مراسم تشییع جنازه حضور یافتند. این رسانه در ادامه به سخنان آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده پرداخته است که اکنون در مغولستان به سر می برد.

این مقام دولت آمریکا در سفر به مغولستان اگرچه از اظهارنظر مستقیم در خصوص شهادت هنیه خودداری کرد، اما افزود: «در حال حاضر، مسیری که منطقه در آن قرار دارد به سمت گسترش جنگ و خشونت، افزایش رنج و ناامنی بیشتر می رود. بسیار مهم است که ما چرخه را بشکینم و این کار با آتش‌بسی که روی آن کار می کردیم شروع شود».

اشاره این مقام دولت آمریکا به مذاکرات صلحی است که پیش از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران برای توقف جنگ در غزه در دستور کار قرار گرفته بود و اکنون به باور بسیاری از رهبران و ناظران بین المللی به خطر افتاده است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز با بازتاب مراسم تشییع پیکر این شهید در دانشگاه تهران نوشت: تلویزیون دولتی ایران تصاویری از اقامه نماز آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب را بر پیکر هنیه پخش کرد که در آن هزاران نفر از عزاداران سیاه پوش شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می دادند.

خبرگزاری فرانسه (AFP) هم در خبری با انتشار تصاویر اقامه نماز بر پیکر شهید هنیه از سوی رهبر معظم انقلاب ایران نوشت: رهبر عالی ایران در حالی اقامه نماز را هدایت می کرد که پس از ترور این عضو ارشد حماس در روز چهارشنبه (دیروز)، تهدید به مجازات سخت کرده است.

مجری شبکه خبری انگلیسی اسکای نیوز نیز در حالیکه در پخش زنده تلویزیونی گفت که همه نگاه ها به سمت مراسم تشییع در تهران است، ضمن اشاره به اقامت نماز از سوی آیت الله خامنه ای بر پیکر دو شهید فلسطینی، به اظهارات روز چهارشنبه معظم له پرداخت که گفته بود انتقام خون اسماعیل هنیه وظیفه ماست.

شبکه خبری فرانس ۲۴ نیز با انتشار تصاویر مربوط به مراسم تشییع امروز در دانشگاه تهران، نوشت: محمد باقر قالیباف در میان شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکای معترضان، اعلام کرد که وظیفه ما این است در زمان و مکان مناسب پاسخ دهیم.

این خبر در حال تکمیل است ...

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد