هشدار آکسفام درباره تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه

کد خبر: 1305318

سازمان انگلیسی «آکسفام» در یک تحلیل جدید که روز سه‌شنبه منتشر کرد، پیش‌بینی کرد در صورتی که حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان در طول تعطیلات تابستانی پارلمان انگلیس بدون وقفه ادامه پیدا کند حدود ۷۰۰۰ تن دیگر در این باریکه در اثر این حملات به شهادت خواهند رسید یا مجروح خواهند شد.

هشدار آکسفام درباره تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه

سازمان انگلیسی «آکسفام» در یک تحلیل جدید که روز سه‌شنبه منتشر کرد، پیش‌بینی کرد در صورتی که حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان در طول تعطیلات تابستانی پارلمان انگلیس بدون وقفه ادامه پیدا کند حدود ۷۰۰۰ تن دیگر در این باریکه در اثر این حملات به شهادت خواهند رسید یا مجروح خواهند شد.

این سازمان امور خیریه بشردوستانه در انگلیس برآورد کرد، در طول این تعطیلات ۳۳ روزه احتمالا ۱۸۰۰ نفر دیگر شامل بیش از ۶۰۰ کودک به آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه اضافه خواهند شد و بیش از ۵۰۰۰ نفر دیگر هم در اثر این حملات مجروح خواهند شد.

آکسفام گزارش کرد، محاسباتش با استناد به گزارش‌های اثر انباشته سازمان ملل از هشتم مه تا ۲۲ ژوئیه نشان می‌دهند در این مدت ۱۸۳۱ نفر در غزه شهید و ۵۰۱۶ تن نیز در اثر اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی مجروح خواهند شد.

گروه‌های حقوق بشری دولت انگلیس را به دلیل تداوم سیاست فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی و به این طریق همدست شدن در نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه از سوی این رژیم در نوار غزه مورد انتقاد قرار داده‌اند. معاملات تسلیحاتی لندن با این رژیم شامل قطعات جنگنده‌های اف-۳۵ که مکررا مورد استفاده نیروهای هوایی ارتش صهیونیستی در حملات به غزه هستند، می‌شود.

داده‌های سازمان موسوم به «اقدام در قبال خشونت مسلحانه» برای همین دوره نشان می‌دهد که حملات هوایی رژیم صهیونیستی عامل ۴۵ درصد مرگ ومیرهای اخیر در غزه بوده‌اند.

بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه به عنوان یکی از مرگبارترین و ویرانگرترین بمباران‌های تاریخ مدرن مطرح بوده که در آن از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی با شعاع تخریب ۳۳۵ متر استفاده شده است.

حلیمه بگوم، مدیر اجرایی آکسفام با محکوم کردن معاملات تسلیحات انگلیس با رژیم صهیونیستی گفت: «جنگنده‌های اسرائیلی مثل اف-۳۵ بی وقفه دارند بمب‌های مرگباری که هر روز غیرنظامیان را در سراسر غزه می‌کشند یا قطع عضو می‌کنند فرو می‌ریزند. تبعات انسانی این کمپین وحشتناک بوده است. دولت انگلیس با فروختن قطعات جنگنده اف-۳۵ به اسرائیل به طور موثر بسیاری از حملات هوایی اسرائیل و نابودی غزه را تسهیل می‌کند.»

بگوم ادامه داد: «دولت لندن کاملا از این که تسلیحات انگلیسی صادر شده احتمالا برای ارتکاب جنایات جنگی در غزه مورد استفاده قرار خواهند گرفت مطلع است. این بسیار حیاتی است که دولت انگلیس فورا مجوزهای جدید و موجود برای تمامی معاملات تسلیحاتی با اسرائیل را چه به طور مستقیم و چه از طریق طرف‌های ثالث انجام شوند معلق سازد.»

مقام نظامی سابق صهیونیست: نگران فروپاشی اسرائیل هستم

رئیس سابق شعبه عملیات در ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که وی نگران فروپاشی «اسرائیل» است.

به گزارش ایسنا، یسرائیل زیو، رئیس سابق شعبه عملیات در ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و سرتیپ ذخیره در واکنش به درگیری‌های پلیس و سربازان ذخیره در پایگاه نظامی بیت لید گفت: آنچه روز گذشته اتفاق افتاد یک اقدام آشوبگرانه بود. من نگران وجود یک هرج و مرج واقعی در اینجا هستم و این امری است که از سوی وزیری که خودش پلیس را منحل کرده حمایت می‌شود و جای تعجب ندارد که روز گذشته در آنجا حضور یافت. این وزیر به این اقدامات تشویق می‌کند. من فقط نگران فروپاشی ارتش نیستم بلکه نگران فروپاشی اسرائیل هم هستم.

وی افزود: اعضای کنست و خود وزرا از حکومت، قدرت و ساختار دموکراسی برای آشوب و به خاطر دستور کارهایی سوء استفاده می‌کنند که دستور کار اسرائیل نیست. صحبت درباره این است که آیا مشاور حقوقی دولت اختیار این را دارد که این افراد را گروهی خارج از قانون اعلام کند یا اینکه باید ارتش به نوعی شبه نظامی علیه این شبه نظامیان تبدیل می‌شد. این آخرین میخ در تابوت دموکراسی و قانون است.

وی گفت: همه معتقدند که مشکلی وجود دارد و من معتقدم که بسیار خطرناک است. ارتش اسرائیل نیروی انسانی ندارد. روز گذشته نیروهایی از ارتش را برای تعامل با این مشکل منتقل کردند. ارتش از حیث نیروها از حد و مرز توانایی‌های خود عبور کرده است. این در حالی است که قانونی که علیه خدمت نظامی حریدی‌ها تصویب می‌شود یک امر غیرقانونی است.

دوشنبه ده‌ها معترض از جریان‌های تندروی صهیونیست که برخی از آنها نقاب داشتند و برخی فعال سیاسی بودند به پایگاه سدی تیمان و مرکز دادگاه نظامی در پایگاه بیت لید رژیم صهیونیستی به خاطر بازداشت ۹ سرباز یورش بردند.

این سربازان به خاطر اقدامات تجاوزکارانه علیه اسرای فلسطینی در زندان نظامی سری «سدی تیمان» که به «گوانتانامو اسرائیل» معروف است، بازداشت شده بودند.

بر اساس گزارشات منتشر شده ده‌ها صهیونیست برای یورش به ساختمان دادگاه نظامی برای آزاد کردن سربازان بازداشت شده تلاش کردند و این در حالی است که دادگاه به دلیل فشارهای شدید حزب راست اسرائیل به ویژه فشارهای ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی مجازات آنها را کاهش داد.

معترضان در مقابل پادگان بیت لید از هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش خواستند استعفا بدهد. آنها درخواست کردند تا به جای سربازان بازداشت شده هالوی بازداشت شود.

ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال این اقدامات آشوبگرانه، یورش به پایگاه نظامی در بیت لید را یک حادثه خطرناک دانست که یک جنایت است و به امنیت این رژیم لطمه می‌زند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد