جنگ روسیه- اوکراین | روسیه کنترل ۲ دهکده دیگر در اوکراین را به دست گرفت

کد خبر: 1303529

وزارت دفاع روسیه با اعلام تصرف ۲ دهکده در مناطق لوهانسک و خارکیف اوکراین، جزئیاتی را درباره تلفات نظامیان اوکراینی و خسارات وارد آمده به تسلیحات این کشور طی حملات یگان‌های مختلف ارتش روسیه بیان کرد.

جنگ روسیه- اوکراین | روسیه کنترل ۲ دهکده دیگر در اوکراین را به دست گرفت

وزارت دفاع روسیه، امروز (یکشنبه) اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه دهکده روژیوکا در لوهانسک و پیشچانه نیژنه در منطقه خارکیف را تصرف کرده‌اند که منجر به کشته شدن حدود هزار و ۷۰۰ نیروی اوکراینی طی نبردهای ۲۴ ساعت گذشته شد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، یگان غرب ارتش دهکده‌های روژیوکا در لوهانسک و پیشچانه نیژنه در منطقه خارکیف را با اقدامات موفقیت‌آمیز نظامی تحت کنترل گرفته و مواضع پرمزیت‌تری را تصرف کرده است.

اوکراین حدود ۵۲۰ نظامی خود را در منطقه فعالیت یگان غرب از دست داد. یگان جنوب ۵۱۰ تن از نظامیان، خودروهای زرهی جنگی و ۲ انبار مهمات اوکراین را حذف کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: دشمن ۳۳۰ نظامی خود را در منطقه فعالیت یگان مرکز ارتش از دست داد.

یگان مرکز هفت ضدحمله اوکراین را دفع و یک توپ هوویتزر خودکششی ۱۵۵ میلی‌متری مدل M۱۰۹ ساخت آمریکا، همچنین یک توپ هوویتزر ۱۰۵ میلی‌متری مدل L۱۱۹ ساخت انگلیس و دیگر تسلیحات را تخریب کرد.

یگان شمال نیز چهار ضدحمله اوکراین را در منطقه خارکیف دفع کرده و ۱۴۵ تن از نظامیان را کشت. کی‌یف همچنین ۱۱۵ نظامی خود را در منطقه ماموریت یگان شرق از دست داد./ایسنا

پیشروی روسیه در خارکیف و لوهانسک

وزارت دفاع روسیه از پیشروی نیروهای این کشور در مناطق نبرد با اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی منطقه دیگری از لوهانسک و خارکیف خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه منطقه روزوفکا در جمهوری لوهانسک و پشچانو نیژنیه در منطقه خارکیف را آزاد کرده اند.

بنا به این گزارش، هزار و ۷۰۰ نظامی اوکراینی هم در ۲۴ ساعت گذشته کشته یا زخمی شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه در منطقه عملیاتی گروه نبرد زاپاد، ۵۲۰ نظامی اوکراینی هدف قرار گرفتند.

در منطقه عملیاتی گروه نبرد یوگ هم تا ۵۱۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و یک خودروی جنگی و دو انبار مهمات ارتش اوکراین هم منهدم شد.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین ۳۳۰ نظامی خود را در منطقه عملیاتی گروه تسنتراز دست داد.

گروه نبرد سیویر خود چهار ضد حمله اوکراین را در منطقه خارکف دفع کرد و تا ۱۴۵ سرباز را از بین برد.

ارتش اوکراین همچنین ۱۱۵ نظامی را در منطقه عملیاتی گروه نبرد وستوک از دست داد.

حمله اوکراین به خارکف با مهمات خوشه‌ای

خبرگزاری «تاس» روسیه امروز (یکشنبه) گزارش داد که نیروهای اوکراینی روستایی در منطقه خارکف را با مهمات خوشه‌ای گلوله‌باران کردند.

به گزارش ایرنا از این رسانه روس، ویتالی گانچف فرماندار منصوب روسیه در این منطقه گفت: یک روستا در خارکف توسط نیروهای اوکراینی که از مهمات خوشه‌ای استفاده می‌کردند، گلوله باران شد اما به کسی آسیبی نرسید.

وی در پیامی در کانال تلگرامی خود تصریح کرد: یگان‌های مسلح اوکراین در جریان حمله به روستای «بوگدانوفسلویه» از مهمات خوشه‌ای استفاده کردند. آنها به بخش مرکزی روستا اصابت کردند. خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید. اما چندین خانه خسارت دیده است.

وزارت دفاع روسیه اوایل تیر ماه اعلام کرده بود که اوکراین با استفاده از موشک‌های تاکتیکی «اتکمز» ساخت آمریکا حامل مهمات خوشه‌ای، «حمله تروریستی» به زیرساخت‌های غیرنظامی منطقه سواستوپل انجام داده که چهار موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه سرنگون و یک موشک دیگر منحرف و بر فراز شهر منفجر شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای واشنگتن را مسوول حمله موشکی به غیرنظامیان سواستوپل است، زیرا تمام امور پروازی موشک‌های آمریکایی زمین به زمین ام‌جی‌ام اتکمز (ATACMS) توسط متخصصان آمریکایی انجام می‌شود.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

بمب‌های خوشه‌ای می‌توانند از هواپیما یا سکوهای پرتاب موشکی پرتاب شوند که در بیش از ۱۲۰ کشور - در چارچوب کنوانسیون مهمات خوشه‌ای- ممنوع شده‌اند و به هنگام انفجار شمار زیادی بمب‌های کوچکتر را در محیط وسیعی پخش می‌کنند.

این بمب‌های کوچکتر در صورت انفجار جان شهروندان بیشتری را تهدید می‌کنند و درصورت منفجر نشدن هم به طور مین عمل کرده و می‌توانند خطرات جانی و معلولیت برای غیر نظامیان به همراه داشته باشند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد