فرافکنی آمریکا درباره تحریم‌ اقتصادی افغانستان

کد خبر: 1300334

مقامات وزارت خارجه آمریکا مدعی شدند تحریم‌های این کشور علیه افغانستان مانع همکاری بانک‌ها با افغانستان نیست، بلکه رفتارهای طالبان درباره مسائل حقوق بشری سبب عدم فعالیت بانک‌ها شده است.

فرافکنی آمریکا درباره تحریم‌ اقتصادی افغانستان

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری با رد تأثیر تحریم‌های این کشور علیه افغانستان در عدم همکاری بانک‌ها با افغانستان، مدعی شد: سیاست‌های طالبان درباره مسائل حقوق بشری سبب شده تا بانک‌ها در افغانستان فعالیت نداشته باشند.

وی افزود: بانک‌های خصوصی به این علت در مورد دادوستد در افغانستان ملاحظه دارند که پای اعتبار آنها در میان است و این ملاحظه ریشه در رفتار طالبان در عرصه حقوق بشر دارد.

«تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان نیز دراین‌باره گفته بود: بانک‌های خصوصی از فعالیت بیشتر در افغانستان به دلیل نگرانی از عملکرد بد طالبان در زمینه حقوق بشر تردید دارند.

این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد که کنگره آمریکا هفته گذشته لایحه‌‌ قطع امکان کمک‌های واشنگتن به حکومت کابل را تصویب کرد.

بر اساس این لایحه، وزارت خارجه آمریکا باید کی استراتژی را برای منصرف کردن کشورها از ادامه کمک به حکومت افغانستان ایجاد کند.

رسانه آمریکایی «هیل» در مطلبی در آستانه دومین سالگرد خروج نظامیان آمریکایی با وحشیانه خواندن تحریم‌ها در افغانستان نوشته بود این تحریم‌ها به شدت مردم عادی را تحت فشار قرار داده است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها