ستایش شهید رئیسی توسط سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل

کد خبر: 1294273

پاکستان به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی اقدام‌ها و شخصیت شهید سید ابراهیم رئیسی را در نشست ویژه سازمان ملل ستود.

 ستایش شهید رئیسی توسط سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل

منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل به نمایندگی از کشورهای سازمان همکاری اسلامی شهید رئیسی را به خاطر رهبری، حکمت و سیاستش در صحن این نهاد بین‌المللی ستود.

پاکستان در بیانیه‌ای از طرف سازمان همکاری اسلامی در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل که به منظور ادای احترام به یاد و خاطره رئیس جمهور فقید ایران برگزار شد، اظهار داشت که با حمایت مستمر سایر رهبران OIC، این سازمان قوی تر، منسجم تر و نیرویی موثر برای ارتقای صلح، امنیت و رفاه جهانی شده است.

وی همچنین رئیسی رئیس جمهور شهید ایران را به خاطر سهمی که در تحولات اجتماعی-اقتصادی و سیاسی ایران داشته است، ستایش کرد.

منیر اکرم در ادامه گفت که رئیس‌جمهور فقید ایران از سال 2021 در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل پیوسته خواستار ایجاد نظم جدید سیاسی و اجتماعی-اقتصادی جهانی است که ریشه در برابری، عدالت، حسن همجواری و آزادی دارد.

دنیس فرانسیس رئیس هفتادو هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل نیز در ابتدای این مراسم گفت: ما امروز برای ابراز تسلیت عمیق خود به ایران در پی درگذشت رئیس جمهور ابراهیم رئیسی این نشست را تشکیل دادیم.

فرانسیس همچنین مهارت دیپلماتیک حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فقید  را تحسین کرد.

نماینده هائیتی به نمایندگی از جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب تاکید کرد که جان باختن رئیس جمهور ایران شوکی برای جامعه جهانی بود.

جنبش عدم تعهد هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران تحت رهبری رئیسی و امیر عبداللهیان نقش مهمی در ارتقای همکاری کشورهای در حال توسعه ایفا کرده است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها