خشم تل‌آویو از درخواست شفاف‌سازی درباره گورهای دسته‌جمعی غزه

کد خبر: 1288031

رژیم صهیونیستی از درخواست ایالات متحده از تل‌آویو برای شفاف‌سازی درباره گورهای دسته‌جمعی که به تازگی در نزدیکی بیمارستان ناصر در غزه کشف شده، به خشم آمده است.

خشم تل‌آویو از درخواست شفاف‌سازی درباره گورهای دسته‌جمعی غزه

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که گزارش‌های مربوط به گورهای دسته‌جمعی در غزه را بررسی کرده و هیچ تخلفی از سوی نیروهایش پیدا نکرده است و این در حالی است که دولت آمریکا به ریاست جو بایدن خواستار تحقیق در این زمینه شده است.در روزهای گذشته، مقام‌های آمریکایی از جمله مشاور امنیت ملی کاخ سفد جیک سالیوان از تل‌آویو خواسته تا «به طور کامل و شفاف» درباره گزارش‌های مرتبط با گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس که نیروهای رژیم صهیونیستی در فوریه به آن حمله کردند، تحقیق کند.با اینحال وزارت خارجه آمریکا به شدت از سوی برخی از فعالان حقوق بشری تحت فشار قرار گرفته زیرا خواستار تحقیقات مستقل درباره این فاجعه نشده است و تنها به این جمله بسنده کرده که واشنگتن به اسرائیل فشار آورد تا اطلاعات بیشتری را منتشر کند.

وقتی پولتیکو از نداو شوشانی سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل پرسید که آیا رژیم صهیونیستی قصد تحقیق در این زمینه را دارد یا خیر، او ابتدا طفره رفت و گزارش‌های مرتبط با این موضوع را «اخبار جعلی» خواند.وی گفت «تحقیق دربار چه؟» و ادامه داد که ما این موضوع را بررسی کردیم و هیچ تخلفی نیافتیم. «ما پاسخ دادیم. ما افراد را درگورهای دسته‌جمعی دفن نکردیم. چنین کاری نمی‌کنیم».‌شوشانی هیچ جزئیاتی درباره این تحقیقات و این‌که دقیقاً‌ چه کسی چنین پاسخ‌هایی داده،ارائه نکرد.یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت «اسرائیلی‌ها، آن‌چه را که علنی اعلام کردند را به ما به طورمحرمانه گفته بودند و کاملاً‌ اتهامات را رد می‌کنند».این مقام آمریکایی ادامه داد «ما در جایگاهی نیستیم که تصدیق کنیم و خواستار تحقیقات کامل و شفاف درباره این گزارش‌ها هستیم».دفاع مدنی غزه گفته است که 392 جسد در گورهای دسته‌جمعی پس از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان ناصر پیدا شده است.با اینحال فعالان حقوق بشری بر این باورند که درخواست از رژیم صهیونیستی برای تحقیق درباره گورهای دسته‌جمعی کاری بیهوده است.برخلاف آمریکا، رهبران سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات مستقل درباره این فاجعه شده‌اند. در صورتیکه رژیم صهیونیستی گناهکار شناخته شود، پرونده تل‌آویو در خصوص نقض قوانین حقوق بشری بین‌المللی در جنگ غزه را برجسته می‌کند.در شرایطی که رژیم صهیونیستی متهم به ارتکاب چنین جنایت فاجعه‌باری است، دولت بایدن بسته کمک 26 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را تصویب کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها