توصیه بن گویر به جناب بلینکن :اکنون زمان مناسبی برای سخن گفتن با آرامش با حماس نیست

کد خبر: 1267538

تهران-ایرنا- «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب گفت: در شرایط کنونی دیگر نمی شود با حماس به نرمی و آرام رفتار کرد.

توصیه بن گویر به جناب بلینکن :اکنون زمان مناسبی برای سخن گفتن با آرامش با حماس نیست

بن گویر این سخنان را در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس و خطاب به آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا بیان کرده که اکنون در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد.

وی خطاب به وزیر امورخارجه آمریکا گفت: جناب بلینکن، اکنون زمان مناسبی برای سخن گفتن با آرامش با حماس نیست، بلکه زمان مناسبی برای استفاده از چیزی است که وی آن را "جواب درشت " نامید.

بن گویر هدف خود از این پست خلاص را بیان نکرد، اما روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» چاپ سرزمین‌های اشغالی گزارش داد که بلینکن انتظار آن را داشته که اظهارات روشن از سران سیاسی اسرائیل بشنود مبنی بر این که آنها به دنبال کوچ ساکنان نوار غزه نیستند و اجازه ساخت واحدهای شهرکسازی در خاک فلسطین را نمی‌دهند.

هاآرتص نوشت که بلینکن همچنین از رهبران سیاسی در اسرائیل خواهد خواست که به ساکنان شمال نوار غزه که در مناطق اسکان بشردوستانه در جنوب اقامت دارند، اجازه دهند که به منازل خود بازگردند.

این رسانه صهیونیست افزود: وزیر امورخارجه آمریکا با رهبران اسرائیل تلاش برای جلوگیری از درگیری در شمال اسرائیل و تماس برای حل دیپلماتیک و دور کردن حزب‌الله از مرزهای شمال را بررسی خواهد کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پس از عربستان سعودی برای دیدار با مقام‌های صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر و ساعاتی پیش با اسحاق هرتزوگ رییس این رژیم دیدار و گفت وگو کرد.

از سوی دیگر پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که مقام‌های رژیم صهیونیستی در دیدار با بلینکن درباره شرط بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به منازل خود گفت وگو خواهند کرد.

بلینکن که در روزهای اخیر به منطقه سفر کرده است، در عربستان سعودی به خبرنگاران، گفت: همه کسانی که با آنها صحبت کرده از گستردگی چالش‌ها آگاه بوده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرد که بلینکن روز دوشنبه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات در ابوظبی دیدار و طرفین بر اهمیت جلوگیری از گسترش بیشتر درگیری‌ها در منطقه تاکید کردند.

بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در بحبوحه ترس از اینکه جنگ (رژیم) اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای بزرگتر تبدیل شود برای چهارمین بار پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه)، با هدف رایزنی با مقام‌های برخی کشورها راهی خاورمیانه شده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، در حال بمباران بی وقفه این منطقه است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها