هاآرتص: اسرائیل در تله حمله زمینی به غزه گرفتار شده

کد خبر: 1254238

امروز جنگ غزه یک ماهه شد اما غزه در عین مظلومیت همچنان مقاوم و مقتدر در مقابل اشغالگران صهیونیست ایستاده است. جنگ زمینی هم به باتلاقی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است و آمار کشته‌های صهیونیست‌ها روز به روز بالاتر می‌رود. ‌هاآرتص در گزارشی نوشته است اسرائیل در تله حمله زمینی به غزه گرفتار شده است.

هاآرتص: اسرائیل در تله حمله زمینی به غزه گرفتار شده

یک ماه از جنگ غزه می‌گذرد جنگی که با عملیات غرورآفرین و منحصر به فرد «طوفان الاقصی» از سوی مجاهدان فلسطینی در 7 اکتبر(15مهر) شروع شد و تاروپود و هیمنه سیاسی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را درهم شکست. ضربه‌ای که به گفته رهبر معظم انقلاب هرگز ترمیم نخواهد شد و هرگز شرایط برای دشمن صهیونیستی به قبل از این عملیات برنخواهد گشت. صهیونیست‌های زخم خورده طی یک ماه گذشته از هیچ جنایتی در غزه فروگذار نکرده‌اند خانه‌ای نمانده بر سر اهلش ویران نشده باشد، مدرسه‌ای، درمانگاهی‌، بیمارستانی، مسجدی و کلیسایی نمانده است که در بمباران صهیونیست‌ها تخریب نشده باشد. طی این مدت گزارش‌ها حاکی است میزان بمب ریخته شده بر سر مردم غزه با انفجار اتمی در هیروشیما برابری می‌کند. وزارت بهداشت غزه دیروز اعلام کرد شمار شهدا در غزه به ۹۴۸۸ نفر رسیده است که ۷۰ درصد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. بر اساس این گزارش 2200 تن نیز هنوز زیر آوارها هستند که از میان آنها هم ۱۲۵۰ نفرکودک هستند. بر اساس این گزارش طی حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۱۵۰ پرسنل پزشکی شهید و ۵۷ آمبولانس هم منهدم شدند. اشغالگران عمداً ۱۰۵ مرکز پزشکی و بهداشتی را هدف قرار داده و ۱۶ بیمارستان را از مدار خدمت خارج کردند. صهیونیست‌ها برای جلوگیری از انعکاس جنایت‌های خود طی این مدت 46 خبرنگار را نیز به شهادت رسانده‌اند. حملات اشغالگران به مدارس‌، مساجد‌، منازل و بیمارستان‌ها دیروز نیز با شدت هرچه تمام ادامه داشت اشغالگران مخازن آب، ژنراتورهای برق، ایستگاه‌های انرژی خورشیدی و حتی کشتی ماهیگیران را هم هدف قرار دادند.

پنهانکاری صهیونیست‌ها

در جنگ و کشتاری که این روزها رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه آغاز کرده، ارتش این رژیم سلاح‌های کُشنده و پیشرفته‌ای را به کار گرفته که برخی از آنها برای اولین بار در یک عملیات نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود و علی‌رغم جنایت‌های گسترده و کشتار زنان و کودکان، غزه امروز در یک ماهگی جنگ مقاوم و مقتدر ایستاده است و همه مردم از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان با صدای بلند فریاد می‌زنند که خود را فدای فلسطین خواهند کرد. گزارش‌ها و بیانیه‌های نیروهای مقاومت نیز نشان می‌دهد که دشمن صهیونیستی در جنگ زمینی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است و همان طور که پیش از این رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله هشدار داده بودند غزه به باتلاقی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است. آمار و کشته‌های صهیونیست‌ها نیز به شدت از سوی رسانه‌های این رژیم سانسور می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن دست‌کم ۲۶ نظامی این رژیم از سه‌شنبه گذشته تاکنون اذعان کرد. رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی یکهزار و ۵۳۸ صهیونیست از جمله ۳۸۸ نیروی ارتش کشته و حدود 5 هزار نفر زخمی شده‌اند. در میان کشته‌ها افسران ارشد و فرماندهان گردان و تیپ نیز حضور دارد. حماس روز جمعه اعلام کرد که نیروهای مقاومت طی روزهای اخیر یک گردان کامل‌ تانک رژیم صهیونیستی را نابود کرده است. به گفته کارشناسان آمار کشته‌های صهیونیست‌ها را در جنگ زمینی باید بالای صدها کشته در نظر گرفت.

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد که ارتش اسرائیل متحمل خسارت‌های سنگینی شده ولی آمار کشته‌های خود را اعلام نمی‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما»، یکی از رزمندگان میدانی در گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: به تیپ هوابرد و تیپ «گوعاتی» ارتش رژیم صهیونیستی خسارت‌های سنگینی وارد شده است. وی افزود: ارتش رژیم صهیونیستی، آمار واقعی تلفات خود را در نبرد اعلام نمی‌کند. این افسر اضافه کرد: گردان‌های القدس از نظر عملیاتی و میدانی با گردان‌های القسام هماهنگ و در همه محورها با قدرت در حال مقابله با پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی است.

در حالی که سران رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا از تلفات سنگین خود خبری به جهان مخابره نشود، اما شهرک‌نشینان از شرایط ترسناک خود سخن می‌گویند و تحرکات تل‌آویو برای سانسور و کتمان تلفات خود با توجه به افشاگری شهرک‌نشینان، راه به جایی نبرده است.یکی از شهرک‌نشینان اخیرا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پسر عمویم در گارد مرزی خدمت می‌کند و می‌گوید که در آنجا کشته‌های بسیاری وجود دارد و اوضاع دردناک و بسیار ترسناک است. او می‌افزاید: اسرائیل این اطلاعات را مخفی نگه می‌دارد و مانع از درز آن به جهانیان می‌شود. اسرائیل شکست خورده است.

تله جنگ زمینی

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگو با الجزیره گفت که دشمن صهیونیستی در یورش و حمله به غزه به اهداف نظامی خود نرسیده است و به همین دلیل بمباران غیرنظامیان را افزایش داده است.یک تحلیلگر نظامی صهیونیست نیز به گرفتار شدن رژیم صهیونیستی در تله حمله زمینی به غزه آن هم در شرایط بحران داخلی این رژیم اذعان کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «عاموس ‌هارییل» تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان‌ هاآرتص اذعان کرد: اسرائیل در تله حمله به غزه گرفتار شده است. وی در ادامه افزود: این در حالی است که اسرائیل در یک بحران عمیق داخلی به ویژه با حضور مقامات شکست خورده غرق شده است.

سایت عبری زبان «واللا» نیز به نقل از نظامیان صهیونیست که در نبرد زمینی غزه شرکت کرده‌اند گزارش داد: نیروهای مقاومت از تاکتیک «نیش» استفاده می‌کنند. آنها از میان ستون‌های ساختمان‌های ویران شده و از درون تونل‌ها به سمت ما خمپاره و موشک‌های ضدتانک شلیک می‌کنند و بعد از آن ناپدید می‌شوند. در ادامه این گزارش آمده است: ما نمی‌توانیم آنها را رصد کنیم. پیشتر نیز نظامیان صهیونیستی که در جریان حمله زمینی به غزه زخمی شده و بازگشته بودند اذعان کردند که با اشباح می‌جنگیدند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هم در گزارش دیروز خود نوشت که نظامیان اسرائیلی در حمله به نوار غزه هر روز با تهدید بزرگی از سوی پهپادهای حماس مواجه هستند.در ادامه این گزارش آمده است که حماس در حملات خود از کلاهک آرپی جی استفاده می‌کند. این روزنامه صهیونیستی به شلیک مستمر گلوله‌های خمپاره به سوی نظامیان رژیم صهیونیستی و همچنین موشک‌های ضد زره به ‌تانک‌های اسرائیل اشاره کرده است.

آماده برای نبردی طولانی

رویترز هم دیروز به نقل از منابع نزدیک به حماس نوشت که جنبش مقاومت اسلامی خود را برای نبردی طولانی با رژیم صهیونیستی آماده کرده است. به گزارش ایرنا این خبرگزاری انگلیسی نوشت: ۲ منبع نزدیک به رهبران حماس گفته‌اند که حماس خود را برای یک جنگ طولانی مدت در نوار غزه آماده کرده و معتقد است که می‌تواند کاری کند تا در نهایت رژیم صهیونیستی خود مجبور به آتش بس شود. براساس گفته‌های این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، حماس سلاح، موشک، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی کافی در اختیار دارد و می‌تواند ماه‌ها در تونل‌های زیرزمینی غزه باقی بماند و نیروهای اسرائیلی را با تاکتیک‌های چریکی دلسرد کند.در این گزارش آمده است: حماس بر این باور است که فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی برای پایان محاصره غزه به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان، می‌تواند زمینه آتش‌بس را فراهم سازد و منجر به توافقی برای آزاد‌سازی هزاران اسیر فلسطینی شود. رویترز می‌افزاید: همزمان بسیاری از کارشناسان نیز نبرد رژیم اسرائیل علیه حماس را بحرانی «هزارتو» توصیف کرده‌اند که هیچ پایان مشخصی برای طرفین ندارد. «دنی دانون» سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز در گفت‌وگو با رویترز گفت که اسرائیل خود را برای نبردی طولانی و دردناک آماده کرده است.

هراس صهیونیست‌ها

از سوی دیگر در پی تشدید حس نفرت از جنایات صهیونیست‌ها در سراسر جهان، دفتر نخست‌وزیری و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به صهیونیست‌ها هشدار دادند که درخصوص سفر به کشورهای خارجی تجدیدنظر کنند.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، رژیم صهیونیستی روز جمعه از اسرائیلی‌ها خواست تا درخصوص سفرهای خود به خارج از فلسطین اشغالی تجدیدنظر کنند و در زمان خروج به سمت کشورهای خارجی نهایت احتیاط را پیشه کنند. در بیانیه مشترک دفتر نخست‌وزیری و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با هشدار به صهیونیست‌ها درباره سفر به خارج تصریح شده بود که حملات مرگبار، مخالفت با صهیونیست‌ها و تحریک علیه صهیونیست‌ها به طور چشمگیری در بسیاری از کشورها افزایش یافته است. روز دوشنبه هفته گذشته، رژیم صهیونیستی «بالاترین سطح هشدار برای سفر» به منطقه داغستان روسیه را صادر کرد زیرا صدها تن از مردم داغستان که اکثرشان را جوانان تشکیل می‌دادند، از ساختمان ترمینال یک فرودگاه وارد شده و به جست‌وجوی یهودیانی رفتند که از پروازی از تل‌آویو وارد داغستان شده بودند تا اعتراض خود را به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ابراز کنند. بمباران غزه در حملات زمینی و دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی، موجی از اعتراضات ضد رژیم صهیونیستی را در اروپا و غرب آسیا به راه انداخته است.

همبستگی با فلسطین در جهان

همزمان رسانه‌های بین‌المللی گزارش می‌دهند ده‌ها هزار تن در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا در حمایت و همبستگی با فلسطینی‌ها در خیابان‌ها حضور یافته و خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، گردهم‌آیی لندن در داخل ایستگاه «کینگز کراس» و به صورت تحصن انجام شد و سپس پلیس از جمعیت خواست تا این مکان را ترک کنند. با این حال آنها همچنان به تجمع خود در حمایت از فلسطین ادامه داده و شعار «بمباران غزه را متوقف کنید» سر دادند و بعد به سوی ایستگاه «اوستون» رفتند. ویدیوهایی از دستگیری تعداد قابل توجهی از این حامیان فلسطین توسط پلیس لندن در این ایستگاه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. در یک ویدیو که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر شد، سه افسر پلیس مردی با پوشش پرچم فلسطین را در حالی که شعار «فلسطین آزاد آزاد» سر می‌داد دستگیر کردند.

تجمع دیگری نیز در کالیفرنیا برگزار شد. گروهی از معترضان به حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، در ایالت کالفرنیا مانع از خروج یک کشتی نظامی از بندر اوکلند جهت کمک به تل‌آویو شدند. شبکه خبری سی.بی.اس هم گزارش کرد که سه تن از معترضان یک نردبان را گرفته و نمی‌گذاشتند خدمه به ورودی کشتی نزدیک شوند. در یک رسانه اجتماعی تصاویری از معترضان منتشر شد که در آن فریاد می‌زدند «جو بایدن نمی‌توانی مخفی شوی، ما تو را به نسل‌کشی متهم می‌کنیم!» تجمع‌کنندگان همچنین پرچم فلسطین و پلاکاردهایی به دست داشتند که رویشان نوشته شده بود «هیچ کمک نظامی به اسرائیل نباید انجام شود» در ریودوژانیرو برزیل نیز فعالان در اعتراض به کشتار غیرنظامیان در غزه، ماکتی از اجساد کفن‌پوش را در ساحل «کوپاکابانا» به نمایش گذاشتند.

نگرانی‌ها از گسترش جنگ

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی هم با اشاره به تداوم درگیری‌ها در غزه و افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترش جنگ به سایر مناطق خاورمیانه، نوشت: این مؤلفه‌ها باعث شده که تنگه هرمز به عنوان محل ترانزیت یک پنجم نفت تولیدی جهان در کانون توجه ناظران و تحلیگران قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا این شبکه خبری با اشاره به اینکه نزدیک به چهار هفته از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، نوشت: نگرانی‌ها از گسترش جنگ به دیگر بخش‌های منطقه رو به افزایش است. گفته می‌شود از همین رو ناظران و تحلیلگران بازار نفت، تنگه هرمز را به عنوان مهم‌ترین نقطه ترانزیت نفت جهان زیر نظر دارند.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این تنگه که مابین ایران و عمان قرار دارد، گذرگاهی حیاتی است که روزانه نزدیک به یک پنجم تولید جهانی نفت از آن می‌گذرد. این آبراهه مهم راهبردی همچنین تولیدکنندگان نفت خام در خاورمیانه را به بازارهای مهم سراسر جهان مرتبط می‌کند.

به نوشته این شبکه خبری آمریکایی، از همین‌رو با افزایش نگرانی‌ها از گسترش جنگ به سایر مناطق خاورمیانه، واشنگتن تجهیزات نظامی را در منطقه مستقر کرده تا از رژیم اسرائیل در برابر هرگونه حملات احتمالی پشتیبانی کند. به اعتقاد تحلیلگران سی‌ان‌بی‌سی، «ناظران نگران هستند که هرگونه حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران به بهانه انتقام از نیروهای مقاومت حماس، خطر بسته شدن تنگه هرمز را به دنبال داشته باشد. براساس پیش‌بینی‌ها در صورت وقوع چنین رخدادی، بهای نفت به بالای ۲۵۰ دلار در هر بشکه می‌رسد». این شبکه خبری در ادامه یادآور شده است که ایران به عنوان یک تولیدکننده بزرگ نفت بارها نسبت به خطر گسترش درگیری در منطقه هشدار داده است.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها