استقبال چین از آغاز مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران

کد خبر: 1107434

نمایندگی دائم چین در وین در پیامی از آغاز روند مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران استقبال کرده است.

استقبال چین از آغاز مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران
نمایندگی دائم چین در وین با انتشار پیامی توییتری استقبال خود را از آغاز دوباره مذاکرات برجامی در وین، پایتخت اتریش ابراز کرد.

نمایندگی دائم چین در پیام خود نوشت: «چین از آغاز دوباره مذاکرات احیای برجام در وین در پایان ماه نوامبر استقبال می‌کند.»

در ادامه متن این پیام نیز آمده است: «درحال حاضر فرصت‌های جدیدی برای حل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران وجود دارد.»

پیشتر از این وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن قصد دارد با تلاش‌های مشترک با مسکو، مذاکرات برسر احیای توافق هسته‌ای ایران را پیش ببرد.

توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) ازسوی ۵ نماینده دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با تهران امضا شد، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) از این توافق خارج شد. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بار‌ها ادعا کرده که آمادگی برای احیای آن را دارد.

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، شامگاه گذشته، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان، تاریخ برگزاری ۷ امین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، در پیامی به اعلام زمان برگزاری مجدد مذاکرات احیای برجام در وین ازسوی مقام‌های ایران واکنش نشان داد و نوشت: «این تصمیم که مدت‌ها منتظرش بودیم راه را برای رفع تحریم‌های آمریکا و تعهد کامل ایران به توافق هسته‌ای هموار می‌کند.»/باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها