اعلام آمادگی سپاه برای همکاری در فرموله‌کردن مواد دارویی

کد خبر: 904585

معاون بهداشت و درمان سپاه در خصوص مشارکت دانشگاه بقیه‌الله برای رفع مشکلات کشور و عبور از تحریم‌ها گفت: با کمال میل آمادگی داریم، همه اقدامات لازم برای خدمت به نظام و کشور را انجام دهیم و به کمک دولت بشتابیم.

اعلام آمادگی سپاه برای همکاری در فرموله‌کردن مواد دارویی

خبرگزاری ایسنا: معاون بهداشت و درمان سپاه در خصوص مشارکت دانشگاه بقیه‌الله برای رفع مشکلات کشور و عبور از تحریم‌ها گفت: با کمال میل آمادگی داریم، همه اقدامات لازم برای خدمت به نظام و کشور را انجام دهیم و به کمک دولت بشتابیم.

سردار احمد عبداللهی (معاون بهداشت و درمان سپاه) با اشاره به نقش دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه بقیه‌الله در حل معضلات کشور و عبور از تحریم‌ها گفت: در دانشگاه بقیه‌الله به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه بلایا و مدیریت بحران برنامه‌ریزی‌های خیلی خوبی را طراحی کرده‌ایم و پلن‌های خوبی را چیده‌ایم. همچنین تمرین می‌کنیم تا بتوانیم در عرصه‌های بحرانی پاسخگو باشیم.

سردار عبداللهی در پاسخ به این سوال که دولت از دانشگاه‌ها خواسته برای رفع مشکلات کشور و عبور از تحریم‌ها مشارکت کنند و راهکار ارائه دهند، آیا دانشگاه بقیه‌الله هم در این زمینه مشارکت خواهد کرد؟ گفت: بله، ما با کمال میل آمادگی داریم که در دانشگاه بقیه‌الله همه اقدامات لازم برای خدمت به نظام و کشور را انجام دهیم و به کمک دولت بشتابیم.

وی درباره راهکار‌ها و اقدامات دانشگاه بقیه‌الله برای رفع مشکلات کشور گفت: به طور کلی در این زمینه در مجموعه دانشگاهی ما برنامه و طرح‎های خیلی خوبی لحاظ شده که در حال بررسی است و فعلا روی آن کار می‌شود.

سردار عبداللهی در پاسخ به این سوال که همواره حوزه دارو و تجهیرات پزشکی در شرایط تحریم مورد ظلم قرار می‌گیرد، پیشنهاد شما برای عبور از بحران‌های احتمالی در این زمینه در آینده چیست؟ گفت: یکی از مهم‌ترین نکات در این زمینه اتکا به توان داخل و تولید دارو‌های داخلی است که البته کشور واقعا در این زمینه ضعف دارد.

معاون بهداشت و درمان سپاه به وارادتی بودن مواد اولیه دارو‌ها اشاره کرد و گفت: درست است که گفته می‌شود، ۸۰ درصد دارو‌های ما تولید داخل است، اما متاسفانه مواد اولیه و پایه تولید این دارو‌ها وارداتی هستند.

وی اظهار داشت: اگر به سمتی برویم که مواد اولیه را فرموله کنیم و فرمولاسیونش را خودمان طراحی و ایجاد کنیم، یقینا می‌توانیم در شرایط تهدیدها، بحران‌ها و محدودیت‌هایی که برایمان به وجود می‌آید، سربلند بیرون بیایم. این کاری است که هم وزارتخانه انجام داده و هم ما به عنوان سپاه به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کردیم که در این حوزه‌ها آمادگی همکاری داریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد