رونق بازارسرمایه با حذف سود‌های روزشمار

کد خبر: 916777

مدیرعامل بورس تهران گفت: با حذف سود‌های روزشمار، سرمایه‌های مردم بیشتر به سمت بازار سرمایه سوق داده می‌شود و اثر آن در تولید دیده خواهد شد.

رونق بازارسرمایه با حذف سود‌های روزشمار

خبرگزاری مهر: مدیرعامل بورس تهران گفت: با حذف سود‌های روزشمار، سرمایه‌های مردم بیشتر به سمت بازار سرمایه سوق داده می‌شود و اثر آن در تولید دیده خواهد شد.

به گزارش بورس تهران، علی صحرایی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: به واسطه افزایش قیمت‌های جهانی و نرخ ارز، سازمان‌های بورس فروش بالا و سودآوری داشته‌اند و اقبال مردم نیز در این بازار‌های قابل توجه است. از ابتدای امسال نیز، ۵۲ درصد معاملات با افراد حقیقی بوده است و در مقابل ۴۸ درصد فروش داشته اند که مردم با شرکت در این بازار، بازده خوبی را شاهد بودند.

وی افزود: با توجه به اینکه بازار‌های موازی مثل مسکن و ارز که شرایط غیرقانونی داشتند و حضور در این بازار‌ها ممنوع بود، مردم در بازار بورس سرمایه گذاری‌های خوبی داشته‌اند.

به گفته مدیرعامل بورس تهران، همچنین ۳۲۴ شرکت بورسی دارای تکنولوژی و فناوری هستند که با تغییرات به وجود آمده در قیمت‌ها، بورس را به عنوان گزینه خوبی برای سرمایه گذاری انتخاب کردند.

صحرایی گفت: بورس از سال ۸۴ شفافیت بیشتری پیدا کرده و نسبت به سایر سرمایه گذاری‌ها، امکان نقدشوندگی بالایی دارد؛ بنابراین مردم با شرکت در بازار سرمایه و بورس، امکان تحلیل دارند و با ساز و کار‌هایی که طراحی شده و اطمینان‌بخشی از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت، به اطمینان سرمایه گذاران خرد کمک می‌شود.

وی اظهار داشت: با وجود نقدشوندگی بالا، مردمی که وارد بازار بورس می‌شوند، اطمینان بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری دارند.

مدیرعامل بورس تهران گفت: با حذف سود‌های روزشمار، سرمایه‌های مردم بیشتر به سمت بازار سرمایه سوق داده می‌شوند و اثر آن در تولید دیده خواهد شد، همچنین به دلیل اینکه پول‌های خرد مردم، وارد تولید می‌شود و از سرمایه در گردش استفاده می‌شود، آثار تورمی هم ندارد و اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

صحرایی در ادامه درباره ابزار‌های نوین در بازار سرمایه گفت: ساز و کار بنیادی بورس به نحوی است که باید بورس، محلی مطمئن برای سرمایه‌گذاران باشد؛ بنابراین شفافیت بیشتر و اطمینان بخشی تا تحت نظام قراردادن شرکت‌ها همه مقدمات سرمایه‌گذاری و زیربنای رسیدن به جذب نقدینگی هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد