سرمقاله صبح نو: صدای پای زلزله بیکاری

کد خبر: 611060

وضعیت نگران‌کننده و رو به گسترش بیکاری و برجای گذاشتن آثار نامطلوب اقتصادی و اجتماعی آن را باید هر چه سریع‌تر مهار کرد.

روزنامه صبح نو: و ضعیت نگران ‌ کننده و رو به گسترش بیکاری و برجای گذاشتن آثار نامطلوب اقتصادی و اجتماعی آن را باید هر چه سریع ‌ تر مهار کرد.

در روزهای گذشته، گزارش جدید صندوق بین ‌ المللی پول از افزایش هشت ‌ رقمی رتبه ایران در بین بیکارترین کشورهای جهان خبر داد که طی دو سال گذشته، ایران به رده بیست و سومین کشور جهان از نظر بیکاری رسیده است. طبق گزارش این صندوق، میزان بیکاری در ایران در سال 2016 به 28/11درصد افزایش یافته است. بررسی عینی و میدانی کشور نیز همین وضعیت را تأیید می ‌ کند و نظرسنجی ‌ ها حاکی است اصلی ‌ ترین دغدغه مردم در اقصی ‌ نقاط کشور موضوع اشتغال و بیکاری است ‌ . تلاش ‌ ها و اقدامات دولت به ‌ عنوان متولی اصلی اشتغال اما جوابگوی سیل متقاضیان کار در کشور نیست و رییس ‌ جمهور و وزرای مربوط در این میان بیش از آنکه به ارائه راه ‌ حل ‌ ها بیندیشند، عمدتاً توصیف ‌ گر وضع موجودند.

آقای روحانی در تازه ‌ ترین نطق رادیو و تلویزیونی خود به ابراز تأسف و نگراني از وضع بیکاری در کشور بسنده كرد و بدون ارائه هرگونه راهکاری به تكرار آمارها و وعده ‌ های گذشته پرداخت ‌ . علاوه ‌ بر بی ‌ برنامگی در مقابله با معضل اشتغال، برخی تصمیمات نادرست چون تعطیل کردن پروژه مسکن مهر و جایگزین نکردن هر طرح یا پروژه دیگری -که بتواند بازار پر اشتغال مسکن را رونق ببخشد- بر معضل بیکاری افزوده است و آن را به بحران جدی برای کشور مبدل کرده است ‌ . به این دلایل، منازعه وزیران متولی و مؤثر در امر اشتغال و آسیب کشمکش ‌ های بروکراتیک و دیوان ‌ سالارانه برای کشور را هم باید افزود که بدون تدبیر و بی ‌ سامان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد