نصف حقوق کارمندی، هزینه یک دانش آموز! / افزایش 98 درصدی قیمت کالاهای خوراکی+ جدول

کد خبر: 285282

ماجرای بالارفتن قیمت کالاهای خوراکی فقط مربوط به یکسال اخیر نیست و در طول چند ماه گذشته به خصوص پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، به شدت شاهد بالا رفتن نرخ این اقلام بودیم. این موضوع نیز پس از حذف ارز مرجع گوشت و برنج در سال گذشته و حذف ارز مرجع روغن در روزهای پایانی فروردین ماه امسال آغاز شد و پس از آن بود که هيچ كالای اساسی ديگر ارز مرجع دريافت نکرد و همين موضوع، زمينه را برای گرانی قابل توجه اين كالاها و برخی كالاهای ديگر فراهم كرد.

نصف حقوق کارمندی، هزینه یک دانش آموز! / افزایش  98 درصدی قیمت کالاهای خوراکی+ جدول
سرویس اقتصادی «فردا»- بازهم گرانی و این بار در آستانه بازگشایی مدارس. اگر سال گذشته در روزهای منتهی به پایان شهریور ماه نرخ برخی کالاهای اساسی و مصرفی مردم در جایی یادداشت شده بود، مقایسه قیمت های آن روز با نرخ این کالاها در روزهای باقی مانده تا بازگشایی مدارس، نشان از تفاوت های آشکاری داشت. البته ماجرای بالارفتن قیمت کالاهای خوراکی فقط مربوط به یکسال اخیر نیست و در طول چند ماه گذشته به خصوص پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، به شدت شاهد بالا رفتن نرخ این اقلام بودیم. این موضوع نیز پس از حذف ارز مرجع گوشت و برنج در سال گذشته و حذف ارز مرجع روغن در روزهای پایانی فروردین ماه امسال آغاز شد و پس از آن بود که هيچ كالای اساسی ديگر ارز مرجع دريافت نکرد و همين موضوع، زمينه را برای گرانی قابل توجه اين كالاها و برخی كالاهای ديگر فراهم كرد. نصف حقوق کارمندی صرف هزینه یک دانش آموز اگر نگاهی به میزان افزایش قیمت کالاها و پوشاک و لوازم مصرفی دانش آموزان داشته باشیم، به این نکته می رسیم که تامین هزینه این اقلام به اندازه نیمی از حقوق کارمندی پدر خانواده در طول یک ماه خواهد بود. با افزایش قیمت کاغذ، کیف و کتاب و پوشاک دانش آموزان، در طول روزهای باقی مانده تا بازگشایی مدارس، خانواده ها در پی یافتن راهی برای حل مشکلات مالی ناشی از خرید فرزندان خود هستند. اما حضور در بازار و نمایشگاه های خرید لوازم مصرفی دانش آموزان خبر از چند برابر شدن قیمت دفتر، خودکار، کیف و کتاب و پوشاک می دهد.
افزایش 11 قلم کالا از سال گذشته تا امسال متوسط قیمت گروه لبنیات در هفته منتهی به هشتم شهریورماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.5 درصد، تخم مرغ 73.6 درصد، گروه برنج 69.8 درصد،حبوبات 88.2 درصد، میوه های تازه 40.4 درصد، سبزی های تازه 80.7 درصد، گوشت قرمز 39.9درصد، گوشت مرغ 12.6 درصد، قند و شکر 41.1 درصد، چای 98.3 درصد و روغن نباتی 57.7 درصد افزایش داشته است. افزایش قیمت ها نسبت به هفته گذشته بر اساس گزارش بانک مرکزی، در هفته مورد بررسی، در گروه لبنیات قیمت پنیر و شیر پاستوریزه افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ کاهش داشت و شانه ای 76000 الی 105000 ریال فروش می رفت. در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک ثابت بود و قیمت برنج داخله درجه دو اندکی افزایش یافت. در گروه حبوب، بهای لوبیا سفید بدون تغییر بود. قیمت لوبیا قرمز افزایش جزئی ولی بهای سایر اقلام این گروه کاهش داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد