پس لرزه‌های سوءمدیریت صنعت نفت

کد خبر: 166671

حسینی: سانحه شناور در خلیج فارس، رسوایی بزرگ برای صنعت نفت کشور است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی ابعاد مختلف سانحه شناور مغروقه در نخستین نشست کمیسیون انرژی مجلس خبر داد و گفت: این حادثه رسوایی بزرگ برای صنعت نفت کشور است و به طور قطع مسئولان صنعت نفت اگر مسئله امنیت انرژی را جدی نگیرند باز هم شاهد چنین فجایعی خواهیم بود.

سیدعماد حسینی با اظهار تأسف از سانحه به وقوع پیوسته برای شناور کوشا ۱ در آب‌های خلیج فارس، تصریح کرد: تا زمانی که امنیت انرژی به عنوان یکی از اولویت‌های کاری وزارت نفت نباشد، شاهد وقوع چنین حوادثی هستیم.

نماینده مردم قروه و ‌دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: حادثه غرق شدن شناور کوشا ۱ چندمین حادثه نفتی در سال‌های اخیر به علت عدم رعایت موضوع ایمنی در انرژی به شمار می‌آید و وقوع این سانحه در کنار حوادث پیشین برای صنعت نفت، رسوایی بزرگی است.

وی با بیان این که غرق شدن یک شناور با ۷۳ سرنشین، به علت اضافه وزن شناور، بسیار نادر و باور نکردنی است، ادامه داد: اگر علت اصلی وقوع این حادثه اضافه وزن شناور باشد، نشان می‌دهد که ما ابتدایی‌ترین مباحث ایمنی را هم رعایت نمی‌کنیم.

مجلس از مسئولان مربوط توضیح می‌خواهد

حسینی تأکید کرد: کمیسیون انرژی مجلس برای مشخص کردن ابعاد حادثه در اولین نشست کاری خود از مسئولان نفتی کشور توضیح می‌خواهد و در این خصوص گزارشی را آماده می‌کند.

تا کنون هیچکس مسئولیت حادثه را به عهده نگرفته

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که کار کارشناسی برای مشخص شدن ابعاد دقیق حادثه اخیر ضروری است، یادآور شد: مسئولان باید پاسخگوی مردم در قبال چنین حوادثی باشند و مسئولیت وقوع حادثه را بر عهده بگیرند که تا کنون شاهد تحقق این موضوع نبوده‌ایم.

بعد از ظهر روز ۲۸ مهرماه، یک فروند شناور با تعداد ۷۳ سرنشین ‌در خلیج‌فارس و در منطقه عسلویه غرق شد که متأسفانه در این حادثه ۱۳ سرنشین شناور مذکور جان باختند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد