تذکر حاجی‌دلیگانی به وزرای نیرو و ارتباطات: در زمان قطع برق، تلفن و اینترنت دچار اختلال نشود

کد خبر: 1317004

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در تذکری کتبی به دو تن از وزرا، خواستار رفع مشکل قطع جریان آب و شبکه‌های ارتباطی تلفن ثابت و سیار و اینترنت در زمان قطعی برق شد.

تذکر حاجی‌دلیگانی به وزرای نیرو و ارتباطات: در زمان قطع برق، تلفن و اینترنت دچار اختلال نشود

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به عباس علی آبادی، وزیر نیرو و ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار لزوم رفع اختلال و قطعی در شبکه‌های ارتباطی تلفن ثابت و سیار شد.

متن تذکر این نماینده مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو به شرح ذیل است:

خلاصه تذکر: لزوم رفع مشکل قطع جریان آب و شبکه‌های ارتباطی تلفن ثابت و سیار و چاه‌های کشاورزی در زمان قطعی برق

شرح تذکر: قطعی‌های مکرر و بعضاً بدون اطلاع قبلی برق در شهرستان‌های شاهین شهر، میمه و برخوار مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد و آسیب‌های جدی به برخی صنایع و واحدهای تولیدی وارد کرده است از جمله برخی از این مشکلات:

۱- بلافاصله بعد از قطع جریان برق، جریان آب نیز قطع می‌شود که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

۲- با قطع جریان برق، شبکه ارتباطی تلفن ثابت و سیار نیز دچار اختلال گردیده و آنتن دهی و اینترنت قطع می‌شود که همراه با خطراتی است. چنانچه گزارش شده: در شهر کمشچه منزلی آتش می‌گیرد و به دلیل قطع شبکه‌های ارتباطی ثابت و سیار که ناشی از قطعی جریان برق است، نتوانستند با آتش نشانی تماس بگیرند و شیرهای هیدرانت شهری نیز آب نداشته و نهایتاً منزل مذکور در آتش سوخته است.

۳- بی نظمی در قطعی جریان برق و بعضاً قطعی برق بدون اطلاع قبلی باعث شد که در برخی صنایع دستگاه‌های برقی گران قیمت که در حال کار هستند، دچار آسیب‌هایی شده و به صاحبان کسب و کارها زیان شدیدی وارد شود.

۴- با قطع جریان برق، برق چاه‌های کشاورزی نیز قطع شده و ساعات استفاده آب بین کشاورزان تداخل پیدا می‌کند و حق برخی از کشاورزان تضییع می‌شود که همین موضوع زمینه اختلاف بین آنان را به وجود می‌آورد، لذا جهت رفع مشکل برای سال جاری و همچنین سال‌های آتی ضروری است:

۱- عدالت در ساعات قطعی برق بین همه شهرها و روستاها و صنایع رعایت شود.

۲- قطعی‌های برق از قبل اطلاع رسانی شود.

۳- تدابیری اندیشیده شود که در زمان قطع جریان برق، جریان آب و شبکه‌های ارتباطی تلفن ثابت و سیار دچار اختلال نشود.

تذکر حاجی‌دلیگانی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: لزوم رفع اختلال و قطعی در شبکه‌های ارتباطی تلفن ثابت و سیار و اینترنت در زمان قطعی جریان برق سراسری

شرح تذکر: اختلال و قطعی در شبکه‌های ارتباطی تلفن ثابت و سیار و اینترنت در زمان قطعی جریان برق سراسری در شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و برخوار، زندگی شهروندان و کسب و کارها را با مشکلات زیاد و آسیب‌های جدی مواجه نموده و اپراتورها نیز پاسخگو نیستند، به طوری که در یکی از این آسیب‌ها زمانی که جریان برق شهر کمشچه قطع می‌شود، شبکه ارتباطی تلفن ثابت و سیار نیز دچار اختلال گردیده و آنتن دهی و اینترنت قطع می‌شود، چنانچه گزارش شده: در این هنگام منزلی آتش می‌گیرد و به دلیل قطع شبکه‌های ارتباطی ثابت و سیار که ناشی از قطعی جریان برق است مردم نتوانسته‌اند با آتش نشانی تماس بگیرند و نهایتاً منزل مذکور در آتش سوخته است و این برای مردم جای سوال است که با وجود فناوری‌های روز چرا هنوز سامانه شبکه‌های مخابراتی از سامانه برق کشور مجزا نشده و همچنان وابسته است که می‌تواند این گونه مشکل ایجاد کند؟

لذا جهت رفع مشکل برای سال جاری و همچنین سال‌های آتی ضروری است موضوع قطع شبکه‌های ارتباطی تلفن ثابت و سیار و اینترنت در زمان قطع جریان برق بررسی شود و نسبت به رفع آن اقدام لازم صورت پذیرد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد