در اولین نشست‌ شورای‌ گفتگوی دولت چهاردهم و بخش خصوصی مطرح شد

همتی: باید روند دخالت دولت در اقتصاد متوقف شود

کد خبر: 1313790

اولین نشست‌ شورای‌ گفتگوی دولت و بخش خصوصی در دولت چهاردهم آغاز شد.

همتی: باید روند دخالت دولت در اقتصاد متوقف شود

اولین نشست‌ شورای‌ گفتگوی دولت و بخش خصوصی در دولت چهاردهم با حضور عبدالناصر همتی - وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید شمس الدین حسینی - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، صمد حسن‌زاده - رئیس اتاق ایران - غلامرضا نوری قزلجه - وزیر جهاد کشاورزی غلامرضا تاج گردون - نماینده مجلس و کیوان کاشفی - عضو هیات رئیسه اتاق ایران در محل اتاق بازرگانی ایران، آغاز شد.

در  این نشست عبدالناصر همتی - وزیر اقتصاد به موضوع موانع موجود برای بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که بتوانیم اقتصاد را از شرایط سخق فعلی خارج کنیم و نشست شورای گفت و گو می‌تواند کمک جدی برای این موضوع باشد.

باید روند دخالت دولت در اقتصاد متوقف شود

وی افزود: امرور فضای کسب و کار به دلیل وجود تحریم‌ها و محدودیتهای تحریمی نمی‌تواند آنگونه که باید فعالیت کند. همچنین، اگر روند ادامه دخالت دولت در اقتصاد، قیمت گذاری دستوری و مداخلات دولتی ادامه داشته باشد، پیش بینی ناپذیری اقتصاد کشور تداوم پیدا می‌کند و بخش خصوصی نمی‌تواند در این زمینه رشد کند.

قول همکاری جدی با بخش خصوصی

سکاندار وزارت اقتصاد گفت: از طرف خود و وزارت اقتصاد این اطمینان را میدهیم که وزارت اقتصاد همکاری جدی و تنگاتنگی با بخش خصوصی داشته باشد.

باید موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداریم

همچنین غلامرضا نوری قزلجه - وزیر جهاد کشاورزی - در ادامه گفت: نیاز است فرایندها تسهیل شود تا چرخ تولید بچرخد و با تلاش و همکاری دولت، مجلس و بخش خصوصی باید تلاش کنیم موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداریم.

در پایان این جلسه، برخی از تولیدکنندگان به تشریح موانع موجود در زمینه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان و وارد کنندگان پرداختند و و در نهایت توافق شد تا بانک مرکزی در دو الی سه هفته آینده راهکارهای جدید برای رفع موانع و بهبود زمان‌بندی رفع تعهد ارزی برای صادر کنندگان و وارد کنندگان را ارائه دهد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد