بسته بندی 2022 با تازه ترین جزئیات

کد خبر: 1120862
بسته بندی 2022 با تازه ترین جزئیات

صنعت بسته بندی در عرضه و فروش محصولات نقش مهمی دارد. این صنعت هر روزه در حال تغییر و تحول بوده و به رشد چشمگیری دست یافته است. بسته بندی پوششی برای محصولات می باشد که در انواع مختلف مانند شیشه ای، فلزی، پلاستیکی، کارتنی و مقوایی وجود داشته و استفاده هر کدام از آنها بستگی به نوع محصول و سلیقه مشتری دارد. ولی باید گفت در سالهای اخیر صنعت بسته بندی به سمت بهینه شدن رفته و اکثر تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل به دنبال پک هایی برای محصولاتشان هستند که به محیط زیست آسیب نرسانند و قابل بازیافت باشند.

 اغلب برندهای معروف دنیا سعی بر این دارند بسته بندی ای تهیه کنند که دوستدار محیط زیست بوده و دوباره به چرخه طبیعت برگردد. بعد از تحقیقات فراوان اکثر افراد بسته بندی های مقوایی و کارتنی را به عنوان دوستدار محیط زیست انتخاب کرده اند، این بسته بندی ها قابلیت بازیافت بالایی دارند و مناسب پک کردن انواع محصولات می باشند.

 امروزه کشورهای بزرگ و توسعه یافته کمپین هایی برای حمایت از محیط زیست و ممنوعیت استفاده از بسته بندی هایی که برای طبیعت مضر می باشد راه اندازی کرده اند. تمام این موارد سبب شده تا صنعت چاپ و بسته بندی کارتنی و مقوایی هر روزه گسترش بیشتری یابد.

بسته بندی پلاستیکی و ممنوعیت آن در فرانسه

پلاستیک ها یکی از انواع پک هایی هستند که به سادگی بازیافت نمی شوند و ممکن است حدود 450 سال یا بیشتر در طبیعت باقی بمانند و یا توسط حیوانات خورده شوند که این امر نیز به نحوی به طبیعت و محیط زیست آسیب می رساند. متاسفانه تولید زباله های پلاستیکی بسیار زیاد می باشد و طبق آمار سالانه حدود 8 ملیون تن از این زباله ها وارد اقیانوس می شوند و سبب آسیب شدید به آبزیان می گردند.

12

برخی از کشورهای جهان به این فکر افتاده اند که استفاده از پلاستیک را به حداقل رسانده و کم کم آن را حذف کنند. فرانسه یکی از این کشورهاست، وزیر محیط زیست فرانسه اعلام کرده است که از ژانویه سال 2022 استفاده از پک های پلاستیکی برای بسته بندی میوه و سبزیجات ممنوع می باشد دلیل این ممنوعیت کمک به کاهش زباله های پلاستیکی است. این کشور تا سال 2024 نیز استفاده از نی و لیوان پلاستیکی را ممنوع خواهد کرد. در پی گزارشی دیگر این کشور اعلام داشته که تا سال 2026 بطور کلی ممنوعیت بکارگیری انواع پلاستیک را اجرا خواهد کرد.

رشد چشمگیر بسته بندی های کارتنی و مقوایی

بسته بندی های کارتنی و مقوایی به دلیل قابلیت بازیافت بالا، سبک بودن، قابل چاپ بودن، شکل پذیری و قیمت مناسب هر روزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. با آمدن ویروس کرونا و محدودیت در خریدهای حضوری و افزایش فروشگاه های آنلاین کاربرد این نوع بسته بندی ها افزایش یافته و بسیاری از صاحبان مشاغل در سطح جهان همه روزه برای بسته بندی محصولاتشان از پک های کارتنی و مقوایی در تیراژ بالا استفاده می کنند.

کارتن ها و مقواها به راحتی در ابعاد مختلف قابل تولید هستند و انجام چاپ بر روی آنها کار مشکلی نمی باشد و با اجرای عملیات چاپ بسیار زیبا و شکیل شده و مو رد توجه مخاطبان قرار می گیرند.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات داخلی و خارجی

پیشرفت در بسته بندی های قاره آسیا

صنعت بسته بندی در قاره آسیا نیز رشد چشمگیری داشته است کشورهای آسیایی توانسته اند در این صنعت توانایی های خود را به اروپا و آمریکا رسانده و حتی گاهی از آنها پیشی بگیرند به طوریکه در بیشتر موارد در فروشگاه های کشورهای توسعه یافته پک های تولیدی کشورهای آسیایی دیده می شوند.

چین یکی از این کشورهای آسیایست که با پیشرفت روز به روز خود گامی بلند در این صنعت برداشته است. چین علاوه بر تولید انواع بسته بندی برای محصولات کشور خود، توانسته بازار بسته بندی کشورهای دیگر را نیز در دست گرفته و سفارشات پک محصولات آنها را پذیرفته و به صورت انبوه تولید کند.

13

در کنار چین کشور ترکیه نیز صنعت چاپ و بسته بندی خود را گسترش داده و هر روزه مشتریان زیادی از کشورهای عرب زبان به خصوص حوزه خلیج فارس، سفارش انواع بسته بندی را دارد. ترکیه چاپخانه های بسیار بزرگی تأسیس کرده که روزانه قادر به چاپ تیراژ بالایی از انواع بسته بندی ها می باشند.

ایران نیز در صنعت بسته بندی ترقی و پیشرفت خوبی داشته است شرکت های بزرگ کارتن سازی در ایران مشغول به فعالیت هستند که از میان آنها می توان زرین کارتن و کارتن سازی آوین پک را نام برد، این شرکت ها با بکارگیری روش های مدرن و به روز دنیا و ایجاد ایده های جدید و خلاقانه در تولید انواع نمونه های بسته بندی سعی در پیشرفت و گسترش صنایع چاپ و بسته بندی محصولات دارند که تا به حال با تلاش فراوان توانسته اند به رشد خوبی دست یابند و در بازار بسته بندی حرفی برای گفتن داشته باشند.

برپایی نمایشگاه های چاپ و بسته بندی در کشور کمک زیادی در گسترش این صنعت می کند زیرا اکثر تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل با شرکت در این نمایشگاه ها با یکدیگر دیدار کرده و با کارهای تولیدی هم آشنا می شوند و همین موضوع  زمینه رقابتی، سالم و کارساز را ایجاد می کند که در بوجود آمدن تنوع و خلاقیت در پک های تولیدی تأثیر دارد.

نمایشگاه های صنعت چاپ و بسته بندی در کشورهای دیگر دنیا مانند چین، هند و فرانسه نیز برگزار می شوند که این امر نشان دهنده میزان اهمیت این صنعت در جهان می باشد.

با رشد جمعیت و در کنار آن رشد علم، صنعت بسته بندی نیز به سمت مدرنیته شدن می رود و مطمئناً در سالهای پیش رو بسته بندی های هوشمند به بازار عرضه می گردند البته امروزه برخی کشورها برای بسته بندی مواد غذایی از پک های هوشمند استفاده کرده اند به طوریکه اگر موادغذایی تاریخ مصرفش تمام شده باشد سنسورهای بسته بندی تغییر رنگ داده و خراب بودن محصول را به مشتری نشان می دهند که این خود نشان دهنده ترقی و پیشرفت در صنعت چاپ و بسته بندی می باشد.

صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان باید توجه داشته باشند که با وجود این تحولات پک های خود را تغییر داده و آنها را طبق دید و نگاه مشتری طراحی و تولید کنند تا محصولشان در بازار دیده شود. اکثر شرکت های تولیدکننده بسته بندی سعی دارند تا از طراحان خلاق برای طراحی انواع بسته بندی ها استفاده نمایند. طراحانی که با صنعت بسته بندی روز دنیا آشنا بوده و اطلاعات خود را با این صنعت آپدیت می کنند.

 مطمئننا همکاری با چنین نیروهایی امکان پیشرفت را در صنعت بسته بندی بالاتر برده و مشتریان از خرید بسته بندی هایی که خاص و منحصر به فرد باشند لذت می برند و اگر هم برای تهیه این پک ها هزینه بیشتری پرداخت کنند پشیمان نخواهند شد چون در بازار فروش محصولشان به چشم آمده و فروش بیشتری خواهد داشت. برای استعلام قیمت جعبه بسته بندی تان وارد لینک زیر شوید.

مرتبط بخوانید: استعلام قیمت آنلاین جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

14

با پیشرفت تکنولوژی دیدگاه مردم نیز تغییر کرده و بسته بند ی های خاص و متمایز را می پسندند. امروزه در سراسر دنیا پک های دوستدار محیط زیست مورد تأیید مردم بوده و اکثرا تلاش می کنند کمتر از بسته بندی هایی که به طبیعت آسیب می رسانند استفاده نمایند.

 به همین سبب جعبه های کارتنی و مقوایی که قابلیت بازیافت بالایی دارند با استقبال خوبی روبه رو شده اند و تولید این پک ها پیشرفت چشمگیری داشته است گفته شده در سال 2022 اکثر تولیدکنندگان محصولات به سمت استفاده از بسته بند ی های کارتنی و مقوایی رفته و تولید و مصرف آنها افزایش یابد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد