از ایده تا طراحی ویلا در آرین پاراکس

کد خبر: 1117275

دنبال یک شرکت طراحی ویلا خوب می گردی ؟ صفر تا صد طراحی ویلا دوبلکس با خدمات تضمینی در آرین پاراکس.

در این نوشتار قصد داریم از ایده تا انتخاب شرکت طراحی ویلا ، همراه شما باشیم. به همین دلیل ابتدا به هدف و ایده ی خرید ویلا خواهیم پرداخت. اما ویلا در لغت در واقع به چه معنا بوده و به چه مکان هایی اطلاق می شود؟ خانه هایی با نمای مناسب و زیبا  و محوطه چشم نواز که از اطراف باز هستند و ساختمان های دیگر آن ها را محدود نمی سازند، ویلا نام دارند. اما این گونه بناها معمولا با اهداف تامین رفاه و آسایش مالکان خریداری شده و طراحی ویلا دوبلکس بیشتر طرفدار را دارد این گونه ساختمان ها در مکان های خوش آب و هوا و به دور از هیاهوی شهرها ساخته می شوند. 

از ایده تا طراحی ویلا 

بنابراین ایده ی خرید ویلا در واقع تفریح و نشاط است تا افراد برای گذران تعطیلات آخر هفته یا به قصد سفر به این مکان ها رفته و برای مدتی از زندگی پر استرس و پر دغدغه ی امروزی به دور باشند. از آب و هوای تازه و پاک آن استفاده کرده و بدون محدودیت های زندگی های شهری و آپارتمانی، آزادانه به استراحت و تفریح بپردازند. 

اما لازم به ذکر است که محدودیت های کمتر و آزادی عمل در ویلاها تنها محدود به مالکان آن ها نمی شود. بلکه برای طراحان و معماران این گونه بناها نیز محدودیت کمتری وجود داشته و می توانند نبوغ و هنر خود را بهتر به کار بسته و به طراحی ویلا بپردازند. 

کاملا قابل تصور است که بحث طراحی ویلا و مکانی با ظرافت و زیبایی بصری بالا، از عهده ی افراد عادی برنخواهد آمد و برای رسیدن به یک طراحی مناسب باید حتما از یک شرکت طراحی ویلا خوب و متخصص در این زمینه کمک بگیرند. 

 طراحی ویلا

 شرکت آرین پاراکس و رسیدن به ویلای رویایی شما!

مرحله ی اول:

هدف از طراحی و ساخت ویلا: در میان همه ی مراحل، از ایده تا طراحی تا ساخت و اجرای خانه های ویلایی عنوان مهم ترین مرحله، به بخش تعیین هدف طراحی و ساخت ویلا تعلق می گیرد. گرچه متداول ترین هدف برای خرید و ساخت ویلا، تفریح و دوری از استرس ها و دغدغه های زندگی شهری می باشد، اما در کنار این موضوع اهداف دیگری نظیرچشم انداز و دید مناسب به محیط اطراف نیز وجود دارد. این موضوع تاثیر زیادی در انتخاب و طراحی ویلای دوبلکس خواهد داشت که البته بنیان کار را نیز تشکیل می دهد. چرا که کاربری محیط در تصمیم گیری های معمار و طراح تاثیر بسیار زیادی دارد. 

 مرحله ی دوم:

یافتن بهترین مکان برای ساخت و طراحی ویلا: انتخاب بهترین مکان برای ساخت و طراحی ویلا دوبلکس نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و شاید انتخاب آن بیشترین زمان را از مالک بگیرد. گرچه طراحی ویلا کنار دریا ، اولین تصویری است که از محل یک ویلا در ذهن ما ایجاد می شوند ولی به هر حال استفاده از آب و هوای خوب، نوع درختان و فضای سبز مورد استفاده و سایر امکانات و ویژگی های یک ویلا در گرو محل احداث آن خواهد بود. اما همان طور که گفتیم اصلا جای هیچ نگرانی نیست، چرا که در تمامی مراحل اجرا و ساخت در شرکت طراحی ویلا آرین پاراکس، مانند یاری وفادار برای شما انجام وظیفه خواهیم کرد. 

مرحله ی سوم:

مدیریت زمان و مدیریت منابع مالی و قیمت تمام شده ی ساخت ویلا: در دنیای امروزی برای انجام هر کاری، باید به متخصص و کارشناس آن رشته رجوع کرد. چرا که ورود در هر زمینه ای شکلی تخصصی به خود گرفته و باید توسط افراد خبره در آن زمینه مدیریت شود. مهم ترین بخش مدیریت در هر پروژه ای نیز، بحث مدیریت زمان اجرا و مدیریت منابع مالی آن خواهد بود. کاملا بدیهی است که این کار نیز به آسانی انجام پذیر نبوده و انجام آن توسط افراد ماهر، بازدهی را بسیار بالا خواهد برد. تا جایی که ممکن است حتی تا 50 درصد در هزینه ها و زمان اجرا صرفه جویی به عمل آید. 

 مرحله ی چهارم:

همکاری با طراحان و مشاوران متخصص و با تجربه: با بالا رفتن تعداد دانشگاه ها و امکان تحصیلات عالیه برای بسیاری از افراد جامعه، تعداد مشاوران و تعدد شرکت طراحی ویلا دوبلکس  در زمینه ی ساخت و ساز بناها و ویلاها نیز افزایش یافته است. اما در این میان همکاری با طراحان و مشاورانی توصیه می شود که هم تخصص کافی داشته و هم تجربه ی لازم را داشته باشند. 

شرکت طراحی ویلا

مرحله ی پنجم:

تعامل و تماس با طراح ویلا: یکی از مواردی که سبب دستیابی به یک ویلای رویایی خواهد شد، تعامل میان کارفرما و طراح می باشد. این تعامل به صورت بسیار ساده و خوبی در یک چارچوب مناسب صورت می گیرد. بدین ترتیب که کارفرما ابتدا نظرات و نیازهای خود را در اختیار طراح قرار داده و سپس وی اقدام به طراحی ویلا دوبلکس یا یک طبقه با توجه به موارد خواسته شده می نماید. پس از آن که طرح پیشنهادی طراح به کارفرما ارائه شد، او می تواند اصلاحات لازم را انجام داده و سپس طرح مورد نظر نهایی می شود. 

مرحله ی ششم:

انتخاب بهترین مسیر برای ساخت ویلا: در مسیر ساخت ویلا نیز باید تعامل میان کارفرما و شرکت پیمانکار حفظ شود، تا هر زمان که در هر یک از مراحل طراحی، ساخت و اجرا کارفرما ایده ی بهتری یا کم هزینه تری داشت، در اختیار شرکت قرار دهد. به هر حال بهترین مسیر در تعامل شرکت و کارفرما یافت می شود. در همین راستا،  در شرکت طراحی ویلا خوب تعامل با کارفرما همواره حفظ می شود. 

مرحله ی هفتم:

اخذ مجوز ساخت و عقد قرار داد اجرای ویلا: برای ساخت ویلا در شمال و یا در هر مکانی، نیاز به اخذ مجوزهای لازم بوده و بدون آن ها پروژه ی شما غیرقانونی تلقی شده و مراجع ذیربط قادر به تخریب آن در هر مرحله ای خواهند بود. لذا کارفرما پیش از شروع کار باید نسبت به صدور مجوز اقدام کرده و سپس با پیمانکار مربوطه قرار داد ببندد. این کار باعث می شود تا در صورت بروز اختلافات احتمالی میان آن ها، طبق قرارداد، مراجع قضایی میان آن ها به داوری و حکمیت بپردازند. 

 مرحله ی هشتم:

آماده سازی زمین مورد نظر برای اجرای پروژه و شروع ساخت: ابتدا باید زمین مربوطه آماده شده و همه ی تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای شروع پروژه فراهم شود. این بخش باید تحت نظارت قوانین کار و مبحث 12 مقررات ملی انجام شده تا از نگرانی ها و دغدغه های احتمالی کاسته شود. بیمه کردن کارگاه و اشخاص ثالث و کارکنان پروژه برای کارفرما الزامی می باشد و در قرداد با شرکت طراحی ویلا این موضوع کتبا لحاظ شود.

مرحله ی نهم:

شروع عملیات ساخت ویلا: عملیات ساخت ویلا در پنج مرحله تقسیم بندی می شود. ابتدا زیرسازی و فونداسیون، سپس اجرای اسکلت، سفت کاری، نازک کاری، نماسازی و محوطه سازی می باشد. البته مراحل نماسازی و محوطه سازی در زیبایی بصری و جلوه ی ظاهری بنای شما بسیار موثر است که یک شرکت طراحی در این زمینه بسیار باتجربه و ماهرانه عمل خواهد کرد. 

مرحله ی دهم،

تامین رفاه و آسایش مالک و کارفرما: با اتمام ساخت ویلا، زمان اجرای زیباسازی و نگهداری از ویلا می باشد. در این صورت کارفرما می تواند با آسودگی خاطر از ویلای خود بهره بگیرد. 

طراحی ویلا دوبلکس

انواع سبک در طراحی ویلا دوبلکس

ویلاها در سبک طراحی به سه دسته تقسیم می شوند: مدرن، کلاسیک و ترکیبی

گرچه انتخاب این سبک ها به عهده ی کارفرما و مالک ویلا است اما ما در شرکت آرین پاراکس سعی می کنیم تا اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار مشتریان قرار دهیم تا بهترین انتخاب را داشته باشند. 

 

1 - ویلای مدرن: سادگی و خلوص یکی از بارزترین ویژگی های این گونه ویلاها می باشد. در فضای داخلی این سبک سعی بر آن است تا حس تعلق و خاطره انگیزی در افراد ایجاد شده و آرامش درونی آن ها تامین شود. در این سبک از ساخت ویلا احترام ویژه ای برای زمینه و محیط پیرامون ویلا قائل می شوند. پنجره های قدی و زیاد که رو به نمای بیرونی ویلا هستند در این سبک طراحی ویلای دوبلکس اولین پیشنهاد طراحان برای این سبک است. چرا که قادر به طراحی فضاهای عمومی و خصوصی برای ایجاد احساس راحتی در کاربران خواهند بود.

2 - ویلای کلاسیک: در این سبک از ویلاها از رنگ های خنثی مانند مشکی، سفید، برنزی و طلایی بیشتر استفاده شده و از نظر روان شناسی نیز حس اعتماد و قدرت مخاطب را برمی انگیزد. 

3 - ویلای تلفیقی: این سبک نیز با در هم آمیختن ویژگی های مدرن و کلاسیک توانسته نوع خاصی از ویلا را طراحی کرده و در اختیار افرادی قرار دهد که می خواهند هم از مزایای ویلای مدرن بهره مند شوند و هم از موهبت های ویلاهای کلاسیک استفاده نمایند. 

علاوه بر رعایت قوانین موجود در سبک انتخابی کارفرما، شرکت طراحی ویلا آرین پاراکس استانداردهای مربوط به طراحی بخش های مختلف ویلا نظیر نشیمن، غذاخوری، اتاق خواب، آشپزخانه و محوطه را نیز رعایت کرده و به صورت کاملا اصولی ویلای رویایی شما را طراحی می کند. 

منبع : سایت آرین پاراکس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد